اونس طلا2207.49
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مخالفت شدید یلن با طرح کنگره آمریکا برای افزایش نظارت بر فدرال رزرو

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا مخالفت شدید و قاطع خود را با طرح کنگره برای افزایش نظارت بر فعالیت های بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی ، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با ارسال نامه ای برای پل رایان رئیس کنگره آمریکا و نانسی پلوسی رهبر اقلیت تاکید کرد که قانون پیشنهادی برای نظارت بیشتر بر فدرال رزرو یک اشتباه بزرگ است که به ضرر سیاست های فدرال رزرو و اقتصاد آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش یلن افزود: متاسفانه طرح پیشنهادی کنگره قصد دارد شفافیت و پاسخگویی فدرال رزرو را از طریق راهکارهای نادرست و غیر منطقی افزایش دهد که این مساله فدرال رزرو را در کوتاه مدت با فشارهای سیاسی زیادی روبرو خواهد کرد.

یلن تاکید کرد: این قانون تاثیر منفی زیادی بر قدرت و توانایی فدرال رزرو در اجرای وظایف و اختیارات خود خواهد داشت و یک اشتباه بزرگ خواهد بود و تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد و مردم آمریکا دارد.

کاخ سفید نیز روز سه شنبه تهدید کرد که در صورت تصویب این قانون در کنگره آن را وتو خواهد کرد چرا که قانون پیشنهادی موجب سیاسی شدن تصمیمات مربوط به سیاست های پولی خواهد شد.

بر اساس قانون پیشنهادی کنگره، فدرال رزرو باید سیاست نرخ بهره خود را بر مبنای قوانین ریاضی پایه گذاری کند. این قانون قرار است هفته جاری به رای گذاشته شود.

گزارش سایت طلا می افزاید، بر اساس این قانون، فدرال رزرو متعهد خواهد شد تا نرخ بهره را بر اساس شاخص های کلان اقتصادی از جمله نرخ تورم و نرخ بیکاری افزایش یا کاهش دهد.

یلن گفت: در بین اقتصاددانان و سیاستگذاران پولی و مالی هیچ اجماعی در خصوص یک قانون سیاستگذاری ساده وجود ندارد که بهترین راهکار برای تعیین نرخ بهره در اقتصاد باشد.

به باور منتقدان این طرح، کنگره قصد دارد تسلط سیاسی خود بر تصمیمات پولی فدرال رزرو آمریکا را افزایش دهد. یلن هشدار داد: این قانون می تواند موجب افزایش نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به تورم در آمریکا شود و در نهایت جایگاه بین المللی دلار را به خطر خواهد انداخت.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است ولی به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر تقویت شده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد