اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آزمایشگاه های استاندارد جواهرشناسی به رشد صنف طلا و جواهر کمک می کند

سایت طلا : مسئول یک آزمایشگاه جواهرشناسی اظهار کرد؛ با استفاده از خدمات آزمایشگاه های استاندارد می توان به گذر از سنتی به صنعتی شدن صنف طلا و جواهر کمک کرد.

موذنی مدیر آزمایشگاه گوهرشناسی آکرودیته سازمان ملی استاندارد ایران در گفت و گو با سایت طلا، با بیان اینکه زیبنده نیست کشوری با قدمت 7 هزار ساله در زمینه طلا و جواهر امروز از برخی کشورهایی که قدمتشان به صد سال نیز نمی رسند عقب بماند، تصریح کرد: این مجموعه آزمایشگاهی با توجه به دانش فنی، نیروهای متخصص، تجهیزات به روز و روش های اجرایی منطبق با استانداردهای بین المللی ماموریت دارند تا به مصرف کنندگان جواهر اعتمادبخشی کنند.

وی افزود: شاید یکی از دلایلی که برخی اهالی صنف طلا و جواهر ابراز می کنند که تغییر سلیقه مصرف کننده از جواهرات به طلا سوق داده شده، کمبود تجهیزات و دانش فنی لازم برای تشخیص جواهرات باشد.

این کارشناس استاندارد با اظهار اینکه نباید از متد علمی و تکنیک های جدید در بهسازی سنگ های با کیفیت پایین و مصنوعاتی شبیه سنگ که به صورت آزمایشگاهی ساخته شده اند و ظاهری بسیار شبیه یاقوت، زمرد و حتی الماس دارند غافل شد، گفت: این مجموعه آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده به کمک صنف طلا و جواهر و مصرف کننده آمده اند تا کیفیت و صحت سنگ های قیمتی مورد استفاده در مصنوعات طلا را تایید کنند و این آزمایشگاه ها مشاورانی برای مشتری و مشاورانی حرفه ای برای صنف طلا و جواهر هستند.

وی در خصوص رویکرد بزرگان صنف طلا و جواهر و همکاری آنها با این استاندارد در رابطه با افزایش کیفیت مصنوعات طلا و جواهر بیان کرد: ما با اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا تفاهم نامه همکاری داریم و تولید کنندگان می توانند از خدمات استاندارد در حوزه تعیین کیفیت، اصالت و صدور شناسنامه برای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی قبل از اینکه سنگ بر روی قطعه طلا نصب شود استفاده کنند و محصولات خود را با شناسنامه به بازار عرضه کنند.

موذنی افزود: با کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور نیز مذاکراتی انجام دادیم و آنها از چنین خدماتی استقبال کردند و مدیریت مجموعه نیز خلاء نبود استاندارد های کافی و تخصصی را در این صنف باور دارند.

وی که در نمایشگاه طلا و جواهر کیش با سایت طلا گفتگو می کرد، ضمن تشکر از مدیریت برگزاری اولین نمایشگاه طلا و جواهر کیش بیان کرد: نمایشگاه کیش با استقبال خوبی روبرو بود و مسئولین برگزاری این نمایشگاه به خوبی استعداد بالقوه جزیره کیش را به بالفعل تبدیل کردند و ما که به دلایل درون سازمانی موفق به شرکت در این نمایشگاه نشدیم افسوس خوردیم و خیلی دوست داشتیم در نمایشگاه طلا و جواهر کیش شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه طلا و جواهر کیش جای رشد زیادی دارد و به طور اساسی صنعتی شدن یک گذر است، گفت: خیلی دوست داریم که همکاران ما در حوزه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی خودشان را با صنایع مشابهی مانند صنعت مبل ایران مقایسه کنند و متاسفانه جهشی که در چند سال گذشته در این صنعت مشاهده می شود در صنعت طلا و جواهر نمی بینیم.

موذنی با اظهار اینکه گذر از سنتی به صنعتی شدن را کمتر در صنف طلا و جواهر شاهد هستیم، تصریح کرد: امیدوارم که این نمایشگاه تداوم داشته باشد و مطمئن هستم که نمایشگاه طلا و جواهر کیش در سال آینده با موفقیت و استقبال بسیار بیشتری مواجه خواهد بود.

وی با اشاره به آمار خوب بازدید کننده ها از غرفه ها و اعلام رضایت مسئولین غرفه ها از فروش خود افزود: اولین نمایشگاه طلا و جواهر کیش بسیار خوب بود که به شخصه این استقبال انبوه را پیش بینی نمی کردم.

این جواهرشناس با اشاره به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد در زمینه طلا و جواهر در خصوص اهداف اینگونه آزمایشگاه ها بیان کرد: بیانیه امسال روز جهانی استاندارد یک شعار داشت که استاندارد زبان رسمی همه جهانیان است و مجموعه آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد به عنوان کمک و مشاور در خدمت صنف طلا و جواهر هستند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد