اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سامسونگ آماده بازگشت به صنعت نفت ایران شد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از اعلام آمادگی مشارکت و سرمایه گذاری سامسونگ کره جنوبی در طرح‌های فراساحلی صنعت نفت و گاز ایران در دوران پساتحریم خبر داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و سامسونگ کره جنوبی به منظور مشارکت و سرمایه گذاری در طرح‌های فراساحلی صنعت نفت و گاز در تهران برگزار شد.

سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران پس از دیدار و گفتگو با مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری شرکت سامسونگ کره جنوبی با بیان اینکه سامسونگ برای همکاری با شرکت نفت فلات قاره ایران در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی اعلام آمادگی کرده است، گفت: سامسونگ که پیش از این، برای ساخت کشتی و یا ترمینال شناور نفتی FSU در منطقه خلیج فارس با شرکت نفت همکاری داشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این شرکت کره جنوبی در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی و نیروگاهی سابقه فعالیت در صنایع نفت و گاز جهان دارد، اظهار داشت: این گروه سرمایه‌گذاری برای مشارکت در پروژه‌های EPC و EPCF صنعت نفت و گاز کشور اعلام آمادگی کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که سامسونگ در قراردادهای جدید نفتی نیز مشارکت دارد یا خیر، اظهار داشت: سامسونگ همچون شرکت‌های شل یا توتال فرانسه پیمانکار عمومی نیست.

حافظی با بیان اینکه با توجه به نوع کارگروه سرمایه‌گذاری و تجاری سامسونگ که بیشتر در حوزه اجرای پروژه ها است، تبیین کرد: این گروه در حوزه تولید و توسعه میدان‌ها فعالیت نمی‌کند، اما قطعاً پس از رونمایی از قراردادهای جدید و تعیین تکلیف توسعه میدان‌ها، می‌توانیم از پتانسیل‌های سامسونگ در بخش ساخت تجهیزات بهره‌مند شویم.

رضا بیاضی مدیر میادین مرزی و مشترک شرکت نفت فلات قاره ایران هم در حاشیه این نشست با بیان اینکه پروژه‌هایی که در بسته‌های سرمایه‌گذاری کنفرانس تهران ارائه می‌شود، گفت: مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت کشور بوده و به این منظور از گروه سامسونگ نیز برای حضور در این کنفرانس و آگاهی از پروژه‌های اولویت‌دار شرکت نفت فلات قاره ایران دعوت کردیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگرچه این گروه سرمایه‌گذاری برای همکاری در ساخت تاسیسات و تجهیزات اعلام آمادگی کرده، اما برای حضور در کنفرانس‌های تهران و لندن نیز ابراز تمایل کرده است تا در جریان طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار صنعت نفت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قطعاً پس از رونمایی از این قراردادها و مشخص شدن تکلیف پروژه‌های اولویت‌دار نفت فلات قاره، سامسونگ می‌تواند در بخش‌های اجرایی با ما همکاری داشته باشد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد