اونس طلا2213.81
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
یک نماینده مجلس:

زنان ایرانی طلاهایشان را به سهام تبدیل کنند

غلام‌رضا مصباحی‌مقدم پیشنهاد کرد:خانم‌های ایرانی به جای خرید طلا، سهام بخرند و سرمایه خودشان را به چیزی تبدیل کنند که مولد باشد و برای جوانان اشتغال بیافریند.



نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ایران از نظر منبع طلای زینتی در کل منطقه ما اول است، گفت: خانواده‌های ما بدون تعارف به حداقل استفاده از طلای زینتی اکتفا نکرده‌اند. اما آیا نمی‌شود فرهنگ‌سازی کرد و از آنها خواست این سرمایه ملی را سرمایه‌گذاری کنند؟

غلامرضا مصباحی مقدم افزود: البته در این مورد برآوردی ندارم اما حتماً این رقم بسیار سنگین است. وقتی که می‌گوییم در میان 28 کشور منطقه ایران اول است، یعنی چه؟ خیلی روشن است بعضی از خانوارها این طلاهای زینتی را در خانه نگه می‌دارند و دزد هم به راحتی آنها را سرقت می‌کند و بعضی‌ها هم مثلاً به اندازه نیم کیلو طلا به دست خود دارند.

وی ادامه داد: اگر بنا به نمایش این زینت‌آلات باشد که نیازی به این همه طلا هم نیست بلکه مقداری هم باشد که اقتضای نیاز خانم‌ها هم هست اکتفا می‌کند و بقیه آن را می‌توانند برای اشتغال جوانان خود سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: عرض بنده این است که خانم‌های به‌طور عمده به جای خرید طلا، سهام بخرند و سرمایه خودشان را به چیزی تبدیل کنند که مولد باشد و اشتغال برای جوانان بیافریند. همه غصه جوانان خود را می‌خورند که چرا جوان آنها بیکار است یا اینکه تعدادی بیکار را در میان اقوام خود می‌شناسند، اگر می‌خواهند این جوانان شاغل شوند با آن طلاهای خود سرمایه‌گذاری کنند. نمی‌گوییم به دولت بدهند و از آن بگذرند، این سرمایه برای خودشان است، تنها این را به شکل یک سرمایه مولد تبدیل کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد