اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
معاون نعمت‌زاده اعلام کرد:

جزئیات پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو/ فقط سفته می‌خواهد نه ضامن

معاون وزیر صنعت با تشریح جزئیات شیوه خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گفت: امکان خرید صوری خودرو از نمایندگی‌ها وجود ندارد و خودروسازان براساس سفته‌های مردم از بانک‌ها پول دریافت می‌کنند.

محسن صالحی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات شیوه خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گفت: به طور قطع پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو می‌تواند تقاضا را برای خرید این کالا تحریک کند، این در حالی است که وقتی کسی بتواند با شرایط اقساطی مناسب و بازگشت وام طی ۷ سال و با سود ۱۶ درصدی خودرو بخرد، به طور قطع از این طرح استقبال می‌کند، چراکه تا پیش از این، وام خودرو ۱۵ میلیون تومان و با سود ۲۲ درصد پرداخت می‌شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نگرانی‌های موجود از بابت رواج خرید و فروش خودرو از سوی نمایندگی‌ها با فاکتورهای صوری، افزود: روشی که در این طرح در نظر گرفته شده است، به هیچ عنوان اجازه خرید و فروش‌های صوری را نمی‌دهد و شیوه اجرای طرح به نحوی نیست که این کار بتواند عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: روشی که در اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی پیش بینی شده به نحوی است که صرفا در ازای خرید کالا عملیاتی می‌شود و اگر خرید کالا اتفاق نیفتد و بخواهد فاکتورهای صوری رواج پیدا کند، طرح عملیاتی نیست. البته اکنون در ابتدای اجرای طرح هستیم؛ ولی تا جایی که می‌دانم قرار بر این است که کار بر اساس خرید دین انجام شود و بانکها در ازای سفته‌هایی که فروشنده از خریدار دریافت کرده و آنها را نزد بانک‌ها خرید دین می‌کند، به خودروسازان پول دهد.

به گفته صالحی‌نیا، مسلما سفته های دریافتی مربوط به خریداران است و خریداران در ازای تحویل خودرو، این سفته‌ها را ارائه می‌کنند، ضمن اینکه فروشنده نیز براساس این سفته‌ها می‌تواند خرید دین کند و از بانک به نسبتی که خودرو فروخته، پول دریافت کند.

در همین حال، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی هم در پاسخ به پرسش مهر درباره نحوه ارائه وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو به مردم گفت: قطعا ارائه این وام منجر به تحریک تقاضا خواهد شد، زیرا تا پیش از این، وام خودرو ۱۵ میلیون تومان با بهره ۲۲ درصدی بود اما هم اکنون همین وام به میزان ۲۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۶ درصدی به مردم ارائه می شود.

وی افزود: یک فرد برای خرید خودرو می تواند پیش پرداخت اندکی داشته باشد و مبلغ وام را طی ۷ سال بازپرداخت کند.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد