اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

بسته جدید خروج از رکود غیرشفاف و مبهم است

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بسته خروج از رکود دولت شفاف نیست و ابهاماتی دارد گفت: این بسته بخشی از مشکلات را حل می‌کند اما بخش دیگر با این بسته حل نمی‌شود.

محسن جلال‌پور در پنجمین هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: رویکرد مجلس در تصویب برجام ستودنی بود. اتاق بازرگانی نیز به عنوان فعالین بخش خصوصی نقش مهمی در شرایط پس از اجرای برجام دارند.

وی افزود: حال اقتصاد ایران خوب نیست. رکود تورمی ماندگاری خود را دارد و پروژه‌های نیمه‌تمام پابرجا است همچنین باید تاکید کرد که با رفع شدن تحریم‌ها علیه ایران تمام مشکلات ما حل نمی‌شود و بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خاطر سوءتدبیرها است.

جلال‌پور با بیان اینکه اقتصاد کشو ر نفتی، دولتی و دولت‌محو راست یادآور شد: این مشکلات در گذشته در اقتصاد کشور وجود داشته همچنین شکاف بین دارا و ندار زیاد شده است.

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در دهه‌های اخیر دولت عمدتا در اقتصاد بار قاطر بوده نه یار شاطر و فضای رقابتی و سالم در اقتصاد کشور حاکم نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت مدبر و مجلس فهیم و شرایط اقتصادی که نفت بر کشور حاکم کرده امکان تغییر پارادایم در اقتصاد کشور را به وجود آورده است.

جلال‌پور تاکید کرد: کارآفرینانی که روزگاری در این اقتصاد سرمایه‌گذاری کردند اکنون دچار مشکل شده‌ا ند و برای حفظ آن نیاز به تغییر شرایط در دوره جدید است.

وی در ارتباط با بسته جدیدی که دولت رونمایی کرده است، گفت: بسته دولت که برای تغییر و رونق اقتصاد کشور رونمایی شده است بخشی از مشکلات را حل می‌کند اما بخش دیگر با این بسته حل نمی‌شود.

وی افزود: در دوره پنج ماهه این بسته ابهاماتی وجود دارد که از شفافیت لازم برخوردار نیست.

* ابهام در بسته خروج از رکود دولت

جلال‌پور تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که پیشنهادات دولت در این طرح به چه صورت هزینه می‌شود و آیا بنگاه‌های دولتی و خصولتی از آن منتفع می‌شوند یا اینکه به بخش خصوصی واقعی تزریق می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اتاق بازرگانی ایران این موضوع را رصد کرده تا طرح خروج از رکود به شکل مناسبی در اقتصاد کشور اختصاص یابد و در این زمینه گزارش‌های لازم را ارائه می‌أهد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از بنگاه‌های غیرتوجیه‌پذیر شرایط مناسبی در اقتصاد کشور ایجاد نمی‌کند گفت: گرفتن مالیات از بنگاه‌های خصوصی و صرف آن در بنگاه‌های توجیه‌‌ناپذیر شرایط مناسبی در اقتصاد کشور نیست که باید به آن توجه شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: توسعه دولتی که در اقتصاد کشور ورود کرده است، برای داشتن اقتصادی مناسب توجیه‌پذیر نیست و منجر به رونق پایدار نخواهد شد. اقتصاد پایدار نیازمند اتکا به مردم است.

جلال‌پور تاکید کرد: اقتصاد کشور نیازمند ثبات قوانین، کوچک کردن دولت، کم کردن قوانین، خروج دولت از اقتصاد، امنیت سرمایه‌گذاری و جلوگیری از فساد اداری است که با تحقق این موارد می‌توانیم اثرگذاری لازم در اقتصاد ایجاد کنیم و امیدوار به ورود سرمایه‌ها باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: اصلاح اقتصاد کشور نیازمند ورود سرمایه‌ها است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد