اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمتها در روز سه‌شنبه بازار ارز، طلا و آتی

قیمت دلار در بازار آزاد تا 3476 تومان در نوسان بود. بازار ارز هم چنان تحت تاثیر تصویب طرح برجام درمجلس و برخورد به سد مرز روانی 3500 تومان و افزایش قیمت های جهانی نفت خام در روزهای اخیر قرار دارد.

بازار آتی سکه در ادامه روندی که پس از توافق برجام در تیرماه و کاهش ریسک های سیستماتیک و انتظارات ثبات قیمت در بازار ارز شکل گرفت با تاثیر پذیری بسیار کم از نوسانات قیمت دلار، هم چنان گوش به زنگ حرکت اونس بوده و نبض بازار آتی سکه در دستان نوسان های قیمت اونس طلا قرارگرفته است.

و در معاملات امروز نیز قیمت های بازار آتی سکه مطابق روزهای قبل تحت نوسانات قیمت اونس طلای جهانی و برگشت قیمت اونس طلای جهانی از بیشترین سطح خود در 7 هفته گذشته، با کاهش مواجه شدند.

درحالی که نزدیک شدن به ماه محرم فشار زیادی را بر تقاضای سکه نقدی وارد می کند و موجب افزایش حباب منفی در سکه نقدی شده است، اما امیدورای تحلیل گران فنی به افزایش قیمت اونس و جو انتظاری برای اقدامات پولی دولت برای خارج کردن اقتصاد از رکود با نهایی شدن تکلیف توافق برجام ، موجب افزایش روحیه خرید در بین معامله گران بازار آتی سکه شده است.

بازار سکه نقدی
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز در بهای 940 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته 3 هزار تومان کاهش داشت. امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 470، 255 و 171 هزار تومان معامله شده است. میزان حباب منفی سکه (اختلاف قیمت نقدی سکه با ارزش ذاتی) امروز به حدود 12 هزار تومان رسید. ( با احتساب دلار 3470 تومانی و اونس 1165 دلاری)

بازار ارز
قیمت دلار نقدی امروز به قیمت 3388 تومان رسید که نسبت به روز قبل یک تومان کاهش داشت، این در حالی بود که قیمت دلار در بازار آزاد تا 3476 تومان در نوسان بود.

بازار ارز هم چنان تحت تاثیر تصویب طرح برجام درمجلس و برخورد به سد مرز روانی 3500 تومان و افزایش قیمت های جهانی نفت خام در روزهای اخیر قرار دارد.

کمرنگ شدن تقاضای آربیتراژی و فیزیکی برای خرید دلار در کنار کاهش انگیزه های صعودی برای خرید توسط معامله گران بازار (کاهش تقاضای سفته بازانه ) به دلیل جو روانی مثبت ایجاد شده با تصویب طرح برجام در مجلس موجب تعدیل قیمت دلار و محدود شدن دامنه نوسانات قیمتی در پشت سد مقاومتی 3500 تومان شده است.

بازار اونس جهانی
قیمت جهانی اونس طلا درمعاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل شناسایی سود توسط معامله گران و کاهش قیمت جهانی نفت و انتشار داده های اقتصادی مثبت از اقتصاد چین موجب برگشت قیمت از سطح مقاومت 1168 دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در 7 هفته اخیر شد.

درحالی که در روزهای اخیر با بالارفتن احتمال تعویق افزایش نرخ بهره در آمریکا کمک زیادی به رشد قیمت اونس طلا کرده است ، اما تداوم روند صعودی آن با پابرجا بودن احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری در هاله ای از ابهام قرارگرفته است. انتظار می رود انتشار آمارهای اقتصادی این هفته بتواند تصویر روشن تری از آمادکی بانک فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تاپایان سال 2015 ارائه بدهند.

عمده توجه بازار این هفته به اعلام آمار خرده فروشی و شاخص قیمت مصرف کنندگان و تولید گنندگان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه معطوف خواهد بود.
شکسته شدن سطح مقاومتی و عبور از خط روند نزولی امسال در کنار احتمال تعویق در افزایش نرخ بهره آمریکا موجب افزایش امیدورای برای خارج شدن اونس از زیر سایه سنگین افزایش نرخ بهره در آمریکا شده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد