اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقب نشینی جزئی قیمت جهانی طلا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی که روز گذشته به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده بود امروز سه شنبه با افت یک درصدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، قیمت جهانی طلا که در دو روز گذشته تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به تاخیر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا با رشد فزاینده ای روبرو شده بود، امروز سه شنبه با 0.8 درصد کاهش مواجه شد و به کمتر از 1154 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته نیز با افت 0.9 درصدی روبرو شده بود. قیمت این فلز زرد روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1169 دلار رسید که این بالاترین رقم در 3 ماه اخیر به شمار می رود.

جیمز گاردینر تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه ام کی اس گروپ در این باره تاکید کرد: قیمت طلا پس از انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه سپتامبر با نوسانات زیادی روبرو شده است. افت نسبی قیمت نفت در بازارهای جهانی طی شب گذشته نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است.

تقویت ارزش دلار در شرایط کنونی می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند. قیمت طلا از زمان انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در 2 اکتبر تاکنون بیش از 50 دلار افزایش داشته است. انتشار این گزارش موجب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی بر این باور باشند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تا اوایل سال آینده افزایش نخواهد داد.

گزارش سایت طلا حاکیست، انتشار متن مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو نیز نشان می دهد که مقام های پولی آمریکا ظاهرا در شرایط کنونی عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارند. ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته است.

نشست آتی فدرال رزرو قرار است 27 و 28 اکتبر برگزار شود. نشست بعدی فدرال رزرو نیز در ماه دسامبر خواهد بود. در حالی که نظرسنجی های قبلی نشان می داد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال زیاد است ولی پس از انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو و آمارهای ناامید کننده مربوط به وضعیت بازار اشتغال، نظرسنجی ها نشان می دهد که این احتمال به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد