اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر تثبیت شد

سایت طلا : قیمت طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به تاخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره تا اوایل سال آینده قرار گرفت و همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر مبادله شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش نخواهد داد و این مساله موجب شده تا فشار زیادی به ارزش دلار وارد شود.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا طی روزهای گذشته به خصوص آمارهای مربوط به بازار اشتغال و فرصت های شغلی ایجاد شده طی ماه سپتامبر، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز جمعه به 1157 دلار رسیده است. قیمت طلا در پایام مبادلات روز جمعه نیز با رشد 1.6 درصدی روبرو شده بود. ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده است.

قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به بیش از 1159 دلار رسید که این بالاترین رقم از 28 اوت بوده است. انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو نیز نشان می دهد که مقام های پولی آمریکا در شرایط کنونی عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارند.

بازارهای ژاپن و آمریکا امروز دوشنبه تعطیل است و پیش بینی می شود میزان مبادلات در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود.

طی روزهای آینده آمارهای مربوط به نرخ تورم، خرده فروشی و تولیدات صنعتی آمریکا منتشر خواهد شد و این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد.

هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز تاکید کرد: ما انتظار نداریم که آمارهای اقتصادی آمریکا چندان امیدوار کننده باشد. بنابر این دلار طی روزهای آینده تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت و ممکن است قیمت طلا حتی به سطح حساس و تعیین کننده 1180 دلاری برسد.

برپایه گزارش سایت طلا، انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا می تواند فشارها بر فدرال رزرو را افزایش دهد تا افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

بسیاری از فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را تا اوایل سال آینده به تاخیر می اندازد. در صورت به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره تا اوایل سال آینده این مساله به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد