اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن از نگاه یک کارشناس اقتصادی

یک کارشناس مسایل اقتصادی مهمترین راهکارهای جلوگیری از افزایش احتمالی قیمت مسکن را اتخاذ سیاست تشویقی به همراه پرداخت تسهیلات و کاهش هزینه های سر بار تولید مسکن از سوی دولت عنوان کرد.

آرمان خالقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنکه قیمت مسکن در آینده به دلیل وجود تقاضا و رفع مشکلات ساخت و ساز و پرداخت تسهیلات رونق خواهد یافت، افزود: کاهش عوارض برای سازندگان و پرداخت تسهیلات به آنان از جمله سیاست های تشویقی می تواند باشد که از افزایش بی رویه قیمت مسکن جلوگیری خواهد کرد.


وی کاهش هزینه های سربار تولید مانند بیمه و مالیات را نیز از عوامل موثر در جلوگیری از افزایش قیمت ها دانست و تاکید کرد: دولت باید با اتخاذ سیاستی روشن و برنامه ریزی شده برای کاهش قیمت تجهیزات ساخت مسکن گام بردارد تا سازندگان مسکن از این طریق بتوانند با قیمت تمام شده کمتری مسکن را عرضه کنند.


خالقی افزایش قدرت خرید مردم همزمان با کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن را راهکار موثر در جلوگیری از افزایش قیمت در این بخش عنوان و تصریح کرد: اتمام درست و کارشناسی شده پروژه های مسکن مهر و دادن آن به افراد کم درآمد جامعه نیز می تواند از افزایش قیمت جلوگیری نماید.


عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران دخالت های بدون ضابطه و بی مورد دولت در بخش مسکن را عامل افزایش و یا کاهش قیمت در این بخش دانست و گفت: دولت تنها با دخالت های تشویقی و تسهیلاتی می تواند جلوی افزایش ها و یا کاهش قیمت ها را بگیرد.


وی با اشاره به رکود فعلی بازار مسکن، گفت: این رکود ناشی از کاهش تولید مسکن و معاملات در این بازار است که براثر انتظارات عمومی برای کاهش بیشتر قیمت ها ایجاد شده است.


این فعال اقتصادی کاهش تولید مسکن را ناشی از طلبکار بودن پیمانکاران بزرگ از دولت که موجب بی انگیزگی آنها شده، دانست و افزود: رشد جمعیت و تشکیل خانواده های جدید تقاضای مسکن را افزایش خواهد داد.


وی گفت: اگر این افزایش تقاضا به درستی پاسخ داده نشود، قیمت ها را افزایش خواهد داد.


خالقی تصریح کرد: دولت با پرداخت بدهی های خود به پیمانکاران و اتخاذ سیاست های مناسب خواهد توانست نیازهای این بخش را به درستی مدیریت کرده و از افزایش قیمت ها پیشگیری کند.

انتهای پیام/

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد