اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس 7 واحد بالا رفت/ تداوم تکاپوی نوسانگیران برای شناسایی بازده کوتاه مدت

بازار سهام امروز در حالی نخستین روز معاملاتی خود در سومین هفته مهر ماه امسال را آغاز کرد که همچنان با افت حجم و ارزش مبادلات روزانه مواجه است در این بین تکاپوی نوسانگیران برای شناسایی بازده کوتاه مدت به اوج خود رسیده است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 18 مهرماه 94 با افزایش 7 واحدی به رقم 61 هزار و 396 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز با رشد 2 واحدی عدد 24 هزار و 50 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 41 واحد افزایش به رقم 67هزار و 617 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 12 واحدی عدد 42 هزار و 545 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با 23 واحد کاهش به رقم 136 هزار و 676 واحد دست یافت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات این امروز بازار با 6 واحد افزایش به رقم 679 واحد رسید.

براساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 42 میلیارد و 597 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 242 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 23 هزار و 954 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 60 واحد، بانک ملت با 8 واحد و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 7 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت ایران ترانسفو با 13 واحد، ایران خودرو با 12 واحد و گل‌گهر با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر بر جای گذاشتند.

بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند هکمتان، حق تقدم خرید سهام صنایع پتروشیمی زنجان، حق تقدم خرید سهام قاسم ایران و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شهریور ماه 94 و همچنین بیمه نوین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه،‌ حق تقدم خرید سهام سیمان هرمزگان، داروسازی تولید دارو متوقف شدند.

معاملات امروز بازار سهام در روندی کم حجم و بی‌رونق همچنان ادامه یافت هر چند که بازارگردانی محدود برخی حقوقی‌ها در نمادهای معاملاتی بزرگ به صورت قطره چکانی مشهود بود.

طی معاملات امروز 30 میلیون سهم بانک پاسارگاد از سوی شرکت‌های تابعه سرمایه‌گذاری پارس آریان (وابسته به بانک پاسارگاد) به کد شرکت‌های تابعه به ارزش 3 میلیارد و 747 میلیون تومان کد به کد شد.

در بانک صادرات نیز بازارگردانی سهام میان کد حقوقی و کد حقیقی سهم در محدوده قیمت صفر تابلو (قیمت پایانی) ادامه داشت، همچنین در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال 5 میلیون سهم به ارزش 628 میلیون تومان از سوی سهامدار حقوقی کد به کد شد.

جالب آنکه شرایط رکودی بازار وضعیت مناسبی برای آن دسته از سهامداران حقوقی فراهم آورده تا با جمع‌آوری حق تقدم خرید سهام به قیمت‌هایی در محدوده قیمت اسمی سهام و حتی کمتر از آن اقدام کنند.

این گزارش می افزاید، امروز گروه دارویی‌ها با انتشار گزارش‌های عملکردی مثبت از سوی برخی از نمایندگان این گروه در جایگاه پیشروترین صنایع بورسی قرار گرفتند.

در گروه قندی‌های نیز همچنان انگیزه سفته بازی باعث رشد قیمت سهام برخی از این شرکت‌ها زیر چشم ناظر بازار سهام شده است.

در این زمینه نماد معاملاتی قند شیرین خراسان به پشتوانه حمایت سهامدار حقوقی کارآزموده خود با رشدهای نجومی مواجه شده است.

در گروه فلزات اساسی اما افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی به سبز شدن قیمت سهام در این گروه انجامیده اما با این همه هنوز از حجم و ارزش معاملات پایداری برخوردار نیستند.

در میان خبرهای امروز ادعای وزارت صنعت و معدن مبنی بر کاهش 48 درصدی تولید خودرو در شهریور ماه و در عین حال خیز 5 شرکت بزرگ تولید کننده ژاپنی برای مونتاژ خودروهای سبک و سنگین در ایران مورد توجه قرار گرفت.

در عین حال طرح جایگزینی سیمان به جای آسفالت در راه‌سازی‌ها، گروه سیمانی‌های بورس را امروز مورد توجه فعالان بازار قرار داد.

در عین حال امروز برخی گزارش‌ها حاکی از پیش‌بینی افزایش قیمت جهانی نفت طی دو سال آینده تا مرز 70 دلار حکایت داشت، همچنین برخی شایعه‌ها حاکی از موافقت ضمنی وزیر نفت با نرخ خوراک 10 سنتی مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان سال مالی 94 حکایت دارد.

بازار سهام در حالی این روزها به چشم انداز آینده خیره شده که همچنان با بی‌اعتمادی گسترده به حجم و ارزش معاملات اندک دل خوش کرده است.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد