اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
صندوق بین‌المللی پول هشدار داد؛

کاهش رشد اقتصادی چین برای آسیا و اقیانوسیه گران تمام می‌شود

صندوق بین‌المللی پول در حاشیه نشست با بانک جهانی اعلام کرد کاهش رشد اقتصادی چین تأثیر منفی شدیدی را بر کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از هندوبیزینس لاین، صندوق بین‌المللی پول طی گزارشی به کاهش رشد اقتصادی چین و تأثیرات شدید آن بر دیگر کشورهای منطقه هشدار داد.

بر اساس این گزارش که در حاشیه نشست سالانه پاییزه صندوق بین الملی پول با بانک جهانی در پرو منتشر شد، کاهش رشد اقتصادی چین نه تنها بر خود این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان تأثیر گذار خواهد بود، بلکه بر دیگر کشورهای آسیا و اقیانوسیه نیز به شدت اثر خواهد گذاشت .

صندوق بین المللی پول در این گزارش تأکید می کند که ناکامی‌های اقتصادی یا اجرای کامل اصلاحات اقتصادی در چین می‌تواند به کاهش رشد اقتصادی در این کشور بزرگ و پرجمعیت منجر شود.

گزارش صندوق بین المللی پول می افزاید تلاش‌های کنونی برای بازگرداندن تعادل به اقتصاد چین نیز می‌تواند تأثیر کمتری را نسبت به میزان مورد انتظار داشته و به کاهش تقاضا در این کشور منجر شود.

بر اساس این گزارش به دلیل روابط تجاری قوی بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه با چین، هر گونه کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور برای این کشورها نیز مخاطره‌آمیز خواهد بود و می تواند بر بازارهای مالی تأثیر گذار باشد.

بنا به محاسبات ارائه شده در این گزارش، در صورت کاهش 1 درصدی رشد اقتصادی چین، تولید ناخالص داخلی کل آسیا کاهش 0.3 درصدی را تجربه خواهد کرد.

بر اساس این چشم انداز، کاهش تقاضا در چین می تواند به کاهش واردات و در نتیجه کاهش بیش از انتظار رشد اقتصادی این کشور منجر شود که بر کل اقتصاد جهانی تأثیرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر کاهش تقاضای کالاهای چینی در بازار جهانی به کاهش صادرات و واردات این کشور منجر می شود.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد