اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خیز طلا از سکوی نرخ بهره

طلای جهانی علی رغم افت در برخی از مقاطع، از تقویت تعویق افزایش نرخ بهره سود جسته و رشد حدوداً 2 درصدی را در هفته ی گذشته به ثبت رساند.

به گزارش سایت طلا، افزایش طلا در روز جمعه سبب شد برآیند نظرها افزایشی بماند و تعویق افزایش نرخ بهره با داده های بدتر از انتظار میزان اشتغال زایی آمریکا، زمینه ی تضعیف دلار و تقویت طلا را فراهم کند.

بارت ملک رئیس بخش بازرگانی کالا در موسسه تی دی سکیور یتیز معتقد است برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس 2016 شانسی معادل 52 درصد را باید در نظر گرفت. وی احتمال آزمودن سطح 1190 دلار را در میان مدت توسط اونس مطرح کرد و این در شرایطی است که نگرانی ها از افزایش نرخ بهره، طلای جهانی را از ابتدای سال 2015 با افت 4 درصدی روبرو کرده بود.

براساس این گزارش، اونس که با داده های منفی از بازار کار آمریکا 2.2 درصد افزایش یافته بود. در اولین روز کاری هفته تا بهای 1129 دلار کاهش یافت که این امر با چرخش سرمایه گذاران از بازار طلا به سمت بازار سهام رخ داد. البته تضعیف دلار این افت را محدود کرد.

افزایش تقاضا و تقویت احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره اونس را در روز دوشنبه بالا کشاند تا این روز با ثبات نسبی طلای جهانی به پایان برسد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه با توجه به ثبات نسبی اونس جهانی و رشد دلار داخل شاهد هر مثقال طلا به بهای 409 هزار و 800 تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد اندکی را تجربه کرد و این در شرایطی است که ارزش طلای تهران در روز شنبه در پی اونس رشد بیش از 3 هزار تومانی را شاهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، اونس روز سه شنبه را با نوسان محدود آغاز کرد اما با اعلام کسری تجاری آمریکا در ماه آگوست روبه افزایش گذاشت که رشد بهای نفت منجر به رشد 12 دلاری طلای جهانی شد.

کارتر وورت تحلیلگر ارشد مسائل بازار طلا اکنون را فرصت خوبی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا دانسته و معتقد است دوران افت طلا به زودی پایان خواهد یافت و باید منتظر افزایش چشمگیر این فلز گرانبها باشیم.

اونس روز چهارشنبه را نیز افزایشی آغاز کرد و همزمان با رشد دلار شاهد تداوم افزایش بهای نفت خام بود که در کنار افزایش ذخایر طلای بانک های مرکزی در ماه آگوست بویژه در روسیه و چین، تا سطح 1157 دلار پیش رفت. اما با از دست دادن بخشی از ارزشش و با 2 دلار افت نسبت به روز گذشته بر بهای 1146 دلار و 70 سنت قرار گرفت.

بازار طلای تهران در روز سه شنبه نوسان افزایشی را شاهد بود و ارزش هر مثقال بر 412 هزار و 600 تومان قرار گرفت که در روز چهارشنبه 2300 تومان دیگر رشد یافت.

اونس در روز پنج شنبه 6 دلار دیگر به عقب نشست که ناشی از افزایش فروش به منظور سود گیری بود و این در حالی است که بهای نفت در این روز به علت حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه افزایش و ارزش دلار کاهش یافت. بازارهای سهام نیز در آسیا تقویت و در اروپا کاهش یافت.

صورت جلسه ی فدرال رزرو نیز در این روز منتشر شد که نشان از احتیاط بیشتر مقامهای فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره با توجه به آمارهای ناامید کننده وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه سپتامبر بود.

طلای جهانی روز جمعه را با نوسانهای افزایشی آغاز و تا بهای 1157 دلار بالا آمد که این رشد ناشی از عجله نداشتن فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بود. البته بازارهای سهام نیز از این امر سود برده و به بیشترین رشد هفتگی خود از سال 2011 نزدیک شدند.

اکثر کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی با توجه به کاهش نگرانی ها از افزایش نرخ بهره، افت دلار و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی کشورهای نوظهور معتقد هستند افزایش بهای طلا ادامه و در شرایط کنونی سطح مقاومتی طلا 1170 دلار است که در صورت شکسته شدن آن اونس رشد بیشتری را شاهد خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد