اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظر تحلیلگران اقتصادی در خصوص عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آتی

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در 10 سال گذشته قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و همچنین افت احتمالی ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اکنون بر این باورند که با توجه به گزارش اخیر وزارت کار آمریکا در خصوص عملکرد ضعیف بازار اشتغال در ماه سپتامبر و همچنین انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره آمریکا حداقل تا مارس 2016 میلادی به تاخیر خواهد افتاد.

نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر امسال کمتر از 39 درصد است و این شانس تا سه ماه نخست سال آینده به 63 درصد رسیده است.

در تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نیز اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ای جی ، انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بوده است و مقام های بانکی آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش نخواهند داد.

تحلیلگران موسسه مالی آر جی او فیوچرز نیز بر این باورند که اگر طلا بتواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی 1178 دلاری را بشکند می توان نسبت به ادامه روند صعودی آن امیدوار بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، تشدید بحران های سیاسی در خاورمیانه به خصوص دخالت نظامی روسیه در سوریه می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت نفت و طلا داشته باشد.

جفری نیکولز تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری روسلاند نیز تاکید کرد: به نظر من تشدید رقابت بین آمریکا و روسیه برای گسترش نفوذ خود در خاورمیانه می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا و نفت شود.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که تحولات اقتصادی چین در کوتاه مدت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

به نظر می رسد در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده، قیمت طلا نیز بتواند سطوح مقاومتی بعدی را بشکند. سطح مقاومتی طلا در کوتاه مدت 1159 دلار خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد