اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نماینده مجلس:

سیاست های اقتصادی عامل تعیین کننده نرخ رشد اقتصادی و خروج از رکود هستند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، سیاست های اقتصادی را مهمترین عامل در نرخ رشد اقتصادی دانست و گفت: دولت باید با اتخاذ تصمیمات صحیح، مدیریت پروژه ها، جذب نقدینگی داخلی و خارجی و استفاده از منابع موجود و سرمایه گذاری از معضل رکود عبور کند.


ابوذر ندیمی افزود: بلحاظ محدودیت شدید در تامین منابع، اهمیت ارتقای بهره وری دو چندان است بنابراین بخشی از سیاست های خروج از رکود باید معطوف به افزایش بهره وری منابع موجود باشد.


وی افزود: عوامل موثر بر افزایش بهره وری منابع در سطحِ کلان با ایجاد ثبات در محیط اقتصاد کلان و اجرای سیاست های پولی و مالی و ارزی محقق می شود و بخش مهمی از بلاتکلیفی بازارها را کاهش می دهد.


نماینده مردم لاهیجان در مجلس، بهبود فضای کسب و کار برای توسعه فعالیت های اقتصادی را در خروج از رکود تعیین کننده دانست و گفت: ضروری است برای پیشبرد هرچه بهتر سیاست های خروج از رکود، در بخش های مختلف اقتصادی تحرک ایجاد کرد تا این بخش ها با جذب منابع بیشترین اثربخشی را در افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشند.


وی افزود: ایجاد تحرک در بخش های مختلف اقتصادی سبب می شود تا این تحرک به سایر بخش ها سرایت کرده و از این منظر بیشترین بهره وری از منابع مالی محدود موجود در جهت افزایش رشد اقتصادی حاصل شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رابطه مستقیم رشد سرمایه گذاری و اقتصادی، گفت: همان عواملی که منجر به بهبود شرایط سرمایه گذاری می شوند در رشد اقتصادی نیز تاثیرگذار هستند در نتیجه، اگر ما منابع خود را مدیریت کنیم، به نتایج قابل قبولی در این زمینه خواهیم رسید.


وی با اشاره به وجود 94 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی و 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام، تاکید کرد: باید بین دولت و مجلس از باب حل امور اساسی در برنامه ششم و حل مشکلات هماهنگی خوبی وجود داشته باشد تا پس از رفع تحریم ها تنها به برنامه ریزی های مطلوب برای رسیدن به رشد و رونق اقتصادی فکر کنیم.


لازم به ذکر است؛ دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه نهم اردیبهشت در نشست توسعه و سرمایه گذاران استان فارس تصریح کرد: امروز ما از دوره رکود که معضل بزرگی در کشور بود، عبور کرده ایم، در بخش های مختلف نیز رشد را تجربه کرده ایم و امسال هم این روند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد