اونس طلا2211.99
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
امید مبهم در بازار کالا

اونس بار دیگر به میانه کانال 1100 دلار بازگشت

همزمان با بازگشت امید نسبی به بازار کالاهای پایه، عوامل خارجی بار دیگر اونس فلز زرد را به میانه کانال 1100 دلار بازگرداندند.

اونس طلا که روزهای دوشنبه و سه‌‌شنبه روی قیمت‌های 1135 و 1147 دلار ایستاده بود، روز چهارشنبه تا ساعت 7 بعدازظهر به وقت تهران به قیمت 1147 دلار رسید، گرچه هم اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی سومین روز کاری هفته رقم خورده باشد.

رشد 12 دلاری اونس در روز سه‌شنبه عمدتا ناشی از تاثیرگذاری عوامل خارجی و خریدهای فنی بود. در دومین روز کاری هفته افت شاخص دلار و رشد بهای نفت به شدت به نفع طلا تمام شد. همچنین طلا و نقره شاهد بهبود چشم‌انداز فنی خود هستند. نقره روز سه‌شنبه به بالاترین سطح قیمتی خود در 5/ 3 ماه گذشته رسید.

روز سه‌شنبه شکاف موجود در تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده در ماه آگوست باعث افت شاخص دلار شد تا افت ارزش پول آمریکا به رشد قیمت کالاهای پایه به خصوص طلا کمک کند. همزمان رشد نفت نیز به رشد بیشتر طلا کمک کرد. جالب اینجا است که روز سه‌شنبه بازار در کل آرام بود که یکی از دلایل آن تعطیلی بازارهای چین است.

چین در حال جشن گرفتن «تعطیلات هفته طلایی» است. با این همه بازار کالاهای پایه خام همچنان تحت فشار افت قیمت‌ها است که به نگرانی‌های ضدتورمی در تمام جهان دامن زده است. با این وجود، شواهدی از احتمال پایان این افت وجود دارد. رشد قابل توجه بهای نفت در روز سه‌شنبه، رشد اخیر قیمت شکر، قهر و نقره و احتمال تعویق افزایش نرخ‌های بهره آمریکا می‌تواند به نفع بازار کالا تمام شود. ولی بخش کالاهای پایه خام هنوز کاهشی است.

شاخص کالاهای گلدمن ساکس(GSCI)، این امر را به وضوح نشان می‌دهد. اگر شاخص روزانه GSCI نشانه‌های فنی افزایشی را بروز دهد، می‌توان روی بهبود واقعی بازار کالاهای پایه حساب کرد. این امید روز سه‌شنبه نیز در بازار فلزهای گرانبها وجود داشت. اونس طلا روز گذشته را نیز با نوسان‌های افزایشی آغاز کرد، گرچه تا زمان نوشته شدن این گزارش نتوانست از مرز 1150 دلار فاصله بگیرد. چهارشنبه صبح همزمان با رشد شاخص دلار، بهای نفت خام نیز به رشد خود ادامه داد.

بازارها روز چهارشنبه به گزارش روز سه‌شنبه صندوق بین‌المللی پول نیز توجه داشتند. صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود برای دومین بار متوالی پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال 2015 را کاهش داده است. بر اساس این گزارش صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان امسال به کمتر از 1/ 3 درصد خواهد رسید که این رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی در ماه جولای بیش از 2/ 0 درصد کاهش نشان می‌دهد. رشد اقتصاد جهانی در سال 2016 میلادی نیز با 2/ 0 درصد کاهش به کمتر از 6/ 3 درصد خواهد رسید. گروهی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت نوسانات ارزش دلار آمریکا خواهد بود،‌ امری که تا این مقطع از هفته درست از کار درآمده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی «اف‌ایکس امپایر»، تحلیلگران اقتصادی معتقدند به‌رغم گزارش ناامید‌کننده وزارت کار آمریکا درخصوص وضعیت بازار اشتغال، سیاست فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تغییر نخواهد کرد و فدرال رزرو تا مارس 2016 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. اما تعویق این کار می‌تواند به رشد طلا در میان‌مدت کمک کند. بر اساس این گزارش تصمیم قطعی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بستگی زیادی به انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در روزهای آینده دارد و این مساله بر نوسانات ارزش دلار نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی «سکولار اینوستور» با توجه به افزایش ذخایر طلای صندوق SPDR این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت با افزایش بیشتری روبه‌رو شود. به گزارش پایگاه اینترنتی مارکت واچ، میزان ذخایر طلای صندوق اس‌پی‌دی‌آر به بیش از 689 تن رسیده است که این بالاترین رکورد در دو ماه اخیر به‌شمار می‌رود. بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای این صندوق نسبت به یک ماه گذشته بیش از یک درصد افزایش داشته و به بالاترین سطح از 21 جولای رسیده است. تاکی ساکلانوس، رئیس موسسه تحقیقاتی سکولار اینوستور در این باره می‌گوید: «سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1102 دلار و سطح مقاومتی آن نیز 1152 دلار خواهد بود.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد