اونس طلا2321.89
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
رییس اتاق اصناف ایران:

اصناف کشور سال گذشته 480 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده اند

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به سهم بالای این بخش در ایجاد اشتغال گفت: فعالان این بخش در سال گذشته در مجموع 480 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور ایجاد کرده اند.

علی فاضلی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، با انتقاد از نظام شهرسازی کشور و اینکه فعالیت در این بخش با نیاز دولت و بخش خصوصی فاصله زیادی دارد، افزود: بی توجهی در این حوزه سبب ایجاد مسائل متعدد در حوزه اصناف از جمله اشباع واحدهای صنفی و به دغدغه ی بزرگ فعالان این بخش تبدیل شده است.


وی با بیان آنکه این امر همچنین سبب تغییر نسبت واحدهای صنفی به خانوار شده، یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر 37 خانوار در دنیا یک بنگاه صنفی وجود دارد در حالی که این میزان در ایران به ازای هر هفت خانوار یک واحد است.


وی که درباره سهم و توان اصناف کشور در بخش های مختلف اقتصادی سخن می گفت، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 230 هزار پروانه کسب صادر شده که این امر نشان از توان عظیم اصناف و بخش خصوصی کشور در ایجاد اشتغال برای مردم دارد.


رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه دغدغه اصلی اقتصاد ملی واگذاری امور به بخش خصوصی و مردم است، یادآور شد: از آنجا که دولت و بنگاههای صنعتی بزرگ توان اشتغالزایی ندارند، سرانه اشتغال به حوزه اصناف سرازیر می شود که دولت باید برای آن تدابیر ویژه ای اتخاذ کند.
فاضلی گفت: بساط دستفروشی و افزایش فعالیت وانت بارها در سطح شهرهای کشور مساله ای است که واحدهای صنفی را با خود درگیر کرده و این پدیده سبب کساد شدن بازار کسب و کار شده است.


رییس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: برخورد شهرداری ها نیز با این پدیده تاثیرگذار نبوده و رسانه ها می توانند اثرگذاری خوبی در این زمینه داشته باشند.


فاضلی تصریح کرد: ارکان مختلف دولت تدبیر و امید اکنون همکاری بسیار خوب و همه جانبه ای با اتاق اصناف ایران دارند و هفته گذشته نیز معاون اول رییس جمهوری، بخشنامه ای را در خصوص اینکه تمام امور مرتبط با اصناف باید با هماهنگی اتاق اصناف صورت گیرد را ابلاغ کردند.


وی با اشاره به فعالیت گسترده شبکه دلالی و واسطه گری در اقتصاد ملی، اظهار داشت: آسیب های جدی این مساله باید به صورت کارشناسی شده ارایه شود تا راهکارهای حذف آن از صحنه اقتصاد کشور فراهم شود.


رییس اتاق اصناف ایران گفت: مساله اصلی این است که در کشورمان تاکنون به بخش خصوصی و جایی که کار باید به مردم واگذار می شد، بها داده نشده تا مساله اشتغال به یکی از مسایل مهم کشور تبدیل شود.


فاظلی افزود: در مدت یک سالی که مدیریت اتاق اصناف ایران برعهده گرفتم کارهای زیرساختی خوبی انجام شده و طی این مدت کوتاه سه برنامه کوتاه، میان و بلندمدت برای اتاق اصناف تدوین شده و بسیاری از برنامه ها در مرحله عملیاتی و اجرایی قرار گرفته است.


رییس اتاق اصناف ایران یادآور شد: با توجه به وجود دفاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی و وجود نمایندگان اتاق اصناف در تمام استانها و حتی در شهرستانها و نقاط دوردست کشور، ارتباط مجموعه اتاق اصناف ایران با ایرنا می تواند کمک بزرگی به بخش خصوصی برای طرح مسایل و توانمندی های این حوزه داشته باشد.


وی افزود: متاسفانه گاهی شاهد هستیم برخی از رسانه ها نیز همکاری لازم را با بخش خصوصی ندارند و بعضأ به صورت تبلیغاتی با تولیدکنندگان کار می کنند و توجه ندارند که اساس کشور توجه به تولید داخلی است و باید این بخش بطور جدی مورد حمایت قرار گیرد.


فاضلی افزود: در همه جای دنیا ارزش و اهمیت زیادی را برای تولید و اقتصاد قایل هستند و رسانه های آنها نیز در این راستا گام برمی دارند، اما مساله حمایت از اقتصاد در کشور ما از سوی رسانه ها مغفول مانده و دراین حوزه بخش خصوصی کم کاری نداشته بلکه رسانه ها رویکرد تبلیغاتی غیرهدفمند داشته اند.


فاضلی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا اقتصاد کشور را تقویت کنیم، گفت: باید تمام حوزه ها ایفای نقش کنند و نقش رسانه در این راستا بسیار چشمگیر و اثر گذار خواهد بود و خوب است در جهت حمایت از اقتصاد و تولید کشور فعالیت مضاعفی صورت گیرد.


وی با اشاره به تعاملات انجام شده فیمابین سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون، اظهار داشت: بخش خصوصی گام های بلندی را در راستای توسعه اقتصادی در پیش گرفته و تعاملات مثبت در این حوزه می تواند منجر به اشتغالزایی و رونق اقتصاد ملی شود.


فاضلی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد دولتی شاهد بودیم بنگاه های بزرگ صنعتی کمتر در راستای ایجاد فرصت های شغلی گام برداشته اند، اما همه ساله بودجه زیادی تنها صرف فعال نگه داشتن این بنگاه ها می شود تا تعطیل نشوند در حالی که این بنگاه ها به درستی نتوانسته اند از مواهب دولتی استفاده کنند.


وی با بیان اینکه مواهب حمایتی دولت از بنگاه های اقتصادی باید به درستی هدایت شود، افزود: اگر این حمایت ها از بنگاه های اقتصادی کوچک صورت بگیرد و این بنگاه ها تقویت شوند، فعالیت گسترده ای را می توانیم در ایجاد اشتغالزایی کشور داشته باشیم.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد