اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازگشت دسته‌جمعی نماگرهای بورس به مدار مثبت/ ارزش بازار همچنان بی‌رونق

بازار سهام در حالی آخرین روز معاملات این هفته را به پایان برد که خبرهای مدیریت کلان کشور تاثیر چندانی در تحرک تقاضای سهام نداشت و بازار سهام این روزها با معاملات کد به کد حقوقی‌ها چراغ خود را روشن نگاه داشته است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 15 مهر ماه 94 با 170 واحد افزایش به عدد 612 هزار و 389 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی اما با 70 واحد افزایش به رقم 24 هزار و 47 واحد دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با 245 واحد رشد رقم 67 هزار و 674 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص بازار اول در حالی با رشد 141 واحدی به عدد 42 هزار و 533 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 304 واحدی به عدد 136 هزار و 700 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 9 واحد افزایش عدد 673 واحد را تجربه کرد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی پردیس با 63 واحد، کویر تایر و فولاد مبارکه هر یک به میزان 31 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به جای گذاشتند، در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت گل گهر با 10 واحد، چادر ملو با 9 واحد و ایران خودرو با 5 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر ثبت کردند.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 60 میلیارد و 979 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 285 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 25 هزار و 790 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کربن ایران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، ایرکا پارت صنعت، بیمه ما، کاشی نیلو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن آور، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی تخت جمشید متوقف شدند.

طی معاملات امروز بازار سهام در حالی روی مدار مثبت قرار گرفت که همچنان با بازارگردانی و معاملات کد به کد برخی حقوقی‌های بزرگ بازار به ویژه در بازار اول در محدوده نوسانی تعیین شده‌ای حمایت شد.

طی معاملات امروز 38 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش 11 میلیارد و 594 میلیون تومان از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به کد شرکت‌های تابعه کد به کد شد، در بیمه پاسارگاد نیز 5 میلیون سهم این شرکت نیز از سوی حقوقی به ارزش بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان کد به کد شد.

امروز همچنین تهاتر دارایی‌ها میان بازیگران بزرگ برخی سهم‌ها همچنان ادامه داشت از جمله در نماد معاملاتی بانک صادرات که همسو با بازارگردانی سهام از سوی صندوق سرمایه‌گذاری وابسته به این بانک بیش از 15 میلیون سهم از مجموع 19 میلیون سهم عرضه شده از سوی حقیقی توسط خریدار حقوقی در محدوده قیمت صفر تابلو جمع‌آوری شد.

در نمادهای معاملاتی پارس خودرو و پالایش نفت تهران نیز معاملات دوطرفه از سوی حقیقی‌ها به سبز شدن قیمت پایانی سهام انجامید. این روند در نماد معاملاتی پایانی نفت بندرعباس نیز مشهود بود.

براساس این گزارش، بازار سهام طی هفته جاری با خبرهای شوک‌آور و هیجان‌زده‌ای از جمله نامه مشترک 4 وزیر کابینه به رئیس جمهور روبرو بود، با این حال پافشاری برخی وزرا برای گرفتن امتیاز از جمله کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از 13 سنت به 8 سنت هنوز راه به جایی نبرده و بازار بی‌اعتنا به این اخبار همچنان در شرایط رکودی به سر می‌برد.

طی معاملات امروز اظهار نظر یکی از مشاور رئیس جمهور مبنی بر مناسب بودن سود شرکت‌های پتروشیمی و ارزان بودن نرخ خوراک 13 سنتی برای گروه پتروشیمی دوباره محل بحث و مناقشه سهامداران بود.

در عین حال امروز آگهی عرضه بلوک 2.47 درصدی شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید از سوی بانک توسعه صادرات به قیمت پایه 1822 ریال از سوی بورس تهران منتشر شد.

در عین حال تمایل ژاپنی‌ها برای داشتن شریک در ایران جهت تولید خودرو باعث بروز شنیده‌هایی مبنی بر قصد خرید سهام صد درصدی پارس خودرو و مگا موتور از سوی نیسان به گوش رسیده است.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی نیز طی امروز از افزایش دو برابری صادرات دارو در سال جاری سخن به میان آورد . از سویی دیگر امروز انتشار خبرهایی مبنی بر حجمی سرمایه‌ از سوی دو حقوقی بزرگ برای خرید گسترده سهام در گروه سیمانی‌ها نتوانست به تقویت تقاضا در این گروه بینجامد.

در گروه بانک‌ها نیز پس از انتشار گزارش ناامید کننده بانک سرمایه شنیده‌هایی از افزایش مطالبات معوق و هزینه‌های مطالبات مشکوک الوصول در بانک اقتصاد نوین به گوش می‌رسد، این در حالی است که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز از وجود اختلاف وزرا در کابینه دولت بر سر کاهش نرخ سود بانکی خبر داده‌اند.

روند معاملات بورس تهران این هفته در حالی به پایان رسید که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده نیز همچنان در محدوده کوچکی از نوسان حرکت کنند.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد