اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
سیف عنوان کرد:

دنبال تداوم ثبات و آرامش در بازار ارز هستیم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: باید با تمام توان درصدد ایجاد آرامش در بازار ارز باشیم تا امکان سوء‌استفاده سوداگران از این بازار سلب شود.

ولی اله سیف در ملاقات با اعضای کانون صرافان ایرانیان در بانک مرکزی گفت: متاسفانه در گذشته از ظرفیت‌های صرافان در آرامش بخشی به اقتصاد کشور آنگونه که باید و شاید استفاده نشده است.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه بانک مرکزی علاقه‌مند است با همکاری کانون صرافان در بازار ارز، ثبات و آرامش ایجاد کند، تصریح کرد: باید با تمام توان درصدد ایجاد آرامش در این بازار باشیم تا امکان سوء‌استفاده سوداگران از بازار ارز سلب شود. در چنین فضایی قطعا زمینه پیش بینی پذیر بودن اقتصاد و بازار برای فعالان اقتصادی فراهم خواهدشد.

وی ادامه داد: نرخ اعلام شده در وب‌سایت www.sanarate.ir که براساس میانگین معاملات در بازار صرافی های مجاز به دست می آید، نشان دهنده متوسط نرخ واقعی معاملات انجام شده ارز است.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر ضرورت انطباق عملکرد صرافی‌ها با مجموعه مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی بانک‌مرکزی، گفت: کانون صرافان ایرانیان باید به سلامت و صحت معاملات ارز کمک کند و با ارایه مشورت‌های کارشناسی به بانک‌مرکزی، زمینه فعالیت با ثبات و آرام را برای فعالان این بازار فراهم آورد.

حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در این نشست گفت: کانون صرافان باید حضور فعال‌تر و نقش جدي تري در آرامش بخشي به بازار داشته باشد و لازم است صرافی‌های مجاز از طریق این کانون خواسته‌های خود را مطرح کنند.

وی گفت: خوشبختانه بیشتر صرافان به ضوابط قانونی پایبند و خواهان فعالیت در چارچوب و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی هستند. در دستورالعمل اخیر، شرایط برای فعالیت صرافی های مجاز تسهیل شده است و به مرور نواقص احتمالی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد