اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان خبر داد:

ارایه تسهیلات قرض الحسنه به فعالان اقتصادی وکارآفرینان

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان از حمایت تسهیلاتی این صندوق از فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی خبر داد و گفت: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در قالب تفاهم نامه هایی که در سال های 93 و 94 با سازمان بهزیستی کشور امضا نمود متعهد به پرداخت مجموعا 63 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به افراد تحت پوشش این سازمان شد.

محمدرضا بهنام حسین پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کل مبلغ تعهد شده در سال 93 به مددجویان تحت پوشش این سازمان در قالب وام پرداخت شد و اعطای وام در چارچوب تعهدات سال جاری نیز در حال انجام است.


وی با ارائه آماری درخصوص وام های پرداختی صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در سرفصل های مختلف تسهیلاتی پرداخت و گفت: میزان وام پرداختی صندوق در سال 94 در زمینه ازدواج و تامین جهیزیه 451 میلیارد ریال، در بخش درمان 27 میلیارد ریال و در زمینه تعمیر و تامین مسکن مبلغ 230 میلیارد ریال تخصیص داده که بیش از 70 درصد آن پرداخت شده است.


وی تصریح کرد: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در قالب همکاری موثر دو جانبه با کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در سال 93 بر مبنای تفاهم نامه امضا شده مبلغ 63 میلیارد ریال وام قرض الحسنه با موضوع کارآفرینی را به افراد تحت پوشش این کمیته پرداخت کرد و هم اکنون نیز براساس تفاهم نامه امضا شده فیمابین متعهد به پرداخت 60 میلیارد ریال وام در طول سال 94 به افراد معرفی شده از سوی این کمیته است که روند اعطای آن نیز در حال انجام است.


به گفته وی، هدف اصلی بانک پارسیان از تاسیس صندوق قرض الحسنه نقش آفرینی موثر تر در راستای ایفای رسالت های اجتماعی بنگاهداری بوده و صندوق به رغم مدت اندکی که از فعالیت آن می گذرد در این زمینه کارنامه مورد قبولی داشته است.


وی ادامه داد: مشارکت موثر تمام اعضای گروه بانک پارسیان در توسعه و تجهیز منابع قرض الحسنه ای صندوق، در راستای اهداف محوری موسسین صورت گرفته و این هم افزایی و اجماع تمام شرکت های گروه نشان دهنده این است که در مجموعه پارسیان، به همان اندازه که انتفاع سهامداران و مشتریان مورد توجه متولیان بانک است، کمک به اقشار آسیب پذیر و مشارکت در مسئولیت های اجتماعی و ملی نیز مورد توجه ویژه است.


بهنام حسین پور افزود: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان از ابتدای فعالیت خود همواره چند موضوع را به عنوان الزامات اصولی فعالیت خود تعیین و دنبال کرده است و همواره تلاش نموده که در فضای رقابتی فعالیت این الزامات را در عرصه عمل محقق سازد.


وی در همین چارچوب گفت: شفافیت و گزارش دهی به مراجع بالادست و هموطنان سپرده گذار درخصوص نحوه مدیریت اندوخته های قرض الحسنه شان یکی از الزاماتی بوده که صندوق آن را عامل تقویت اعتماد و استقبال مشتریان بالفعل و بالقوه صندوق در امر سپرده گذاری می داند و همواره به آن توجه داشته است.


مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان اظهار داشت: در طول مدت فعالیت، هر اقدامی که در راستای اعطای وام قرض الحسنه به بخشی از اقشار مختلف مردم صورت گرفته از طریق بسترهای در دسترس و رسانه ها به اطلاع مردم رسیده است و موجب خرسندی است که صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در این زمینه شفافیت کامل داشته است.


بهنام حسین پور افزود: اعتقاد ما این است که حس نوعدوستی و همیاری و مشارکت مردم در زمینه توسعه فعالیت های قرض الحسنه ای بسیار مطلوب است و یکی از عواملی که در سال های اخیر موجب شده روند جذب منابع قرض الحسنه در نظام بانکی کشور نزولی باشد، کمرنگ شدن اعتماد مردم به بنگاه های پولی است وگرنه در صورتی که آنان بدانند تمام این منابع دقیقا در راستای بهبود وضعیت زندگی و معیشت دهک های آسیب پذیر جامعه صرف می شود، مطمئنا همچنان شاهد رشد و رونق فعالیت های قرض الحسنه ای در کشور خواهیم بود.


مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به تشریح یکی دیگر از الزامات عملکردی صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان پرداخت و گفت: بی تردید پایتخت کشور بیشترین ظرفیت جذب منابع ارزان قیمت قرض الحسنه را دارد و در نقطه مقابل آن، اکثر اقشار آسیب پذیر و نیازمند به وام های ارزان قیمت در استان های کمتر برخوردار و شهرستان ها و مناطق دور از مرکز زندگی می کنند و به همین دلیل ایجاد و برقراری عدالت تسهیلاتی یکی دیگر از دغدغه های اصولی دست اندرکاران بانک پارسیان و صندوق قرض الحسنه بوده و برای رفع این دغدغه همواره تلاش شده که به شیوه ای کارشناسانه و سنجیده بخشی از منابع قرض الحسنه به شعب فعال در این مناطق کشور تخصیص داده شود تا صرف اعطای وام به اهالی و شهروندان این بخش های کشور شود.


مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در تشریح سیاست های صندوق در بخش مصارف، گفت: یکی دیگر از برنامه های اصولی که همواره بر اجرای آن اصرار داشته ایم، تشخیص دقیق اهلیت اعتباری وام گیرندگان بوده است. مدیران و دست اندرکاران صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان خود را وکیل سپرده گذاران می دانند و تمام سعی خود را معطوف به این قضیه کرده اند که منابع تودیع شده از سوی آنان را دقیقا به دست کسانی برسانند که شایستگی و اهلیت دریافت وام های ارزان قیمت را دارند تا از این طریق هم پاسخ شایسته ای به اعتماد سپرده گذاران بدهند و هم بتوانند در حد توان و منابع در اختیار، به رفع مشکلات و مضایق تعداد بیشتری از هموطنانی که نیازمند تسهیلات قرض الحسنه هستند بپردازند.


بهنام حسین پور افزود: با در نظر داشتن این موارد، صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان همکاری با تشکل ها و موسسات مردم نهاد حمایت از بیماران مختلف کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره)و سازمان بهزیستی را در دستور کار قرار داده و افراد تحت پوشش این موسسات و تشکل ها را به عنوان شایسته ترین مشتریان اعتباری برای خود تعریف کرده است.


وی در همین چارچوب افزود: مطمئنا تمام افرادی که تحت پوشش این موسسات و نهادها و تشکل ها هستند از شایسته ترین افراد برای دریافت وام های قرض الحسنه اند و در نتیجه همکاری با آنها، صندوق می تواند در عین تامین اهداف معنوی و خیرخواهانه ای که مشارکت سپرده گذاران معطوف به تامین آنهاست به صورتی سریع تر و در روندی کوتاه تر به لحاظ بروکراتیک سیاست های تسهیلاتی خود را اجرا کند.


مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان ادامه داد: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در زمینه اعطای وام ازدواج به مزدوجین جوان نیز یکی از بنگاه های پیشرو بوده و وظایف قانونی خود را در این چارچوب به بهترین نحو ممکن به انجام رسانده است.


وی با تاکید بر اینکه تمام رفتارهای تسهیلاتی صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در زمینه اعطای وام ازدواج توسط سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی قابل پایش و پیگیری است، گفت: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به محض ثبت نام متقاضیان وام ازدواج در همان روز عملیات تعیین شعبه را انجام می دهد و همواره در اسرع وقت و به آسان ترین شیوه ممکن در چارچوب ضوابط قانونی به متقاضیان وام ازدواج پرداخت کرده است.


مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در ادامه گفت و گو، به معرفی برخی از تشکل ها و موسسات طرف همکاری تسهیلاتی صندوق پرداخت و گفت: موسسه امدادگران عاشورای تهران و استان فارس، انجمن بیماران کلیوی بوشهر، ایلام، خرم آباد، دزفول، یاسوج - انجمن حمایت از بیماران سرطانی سنندج، بجنورد (عطوفت)،کودکان سرطانی کرمان (یاس) - انجمن تالاسمی زاهدان و انجمن بیماران خاص و بی بضاعت بندر عباس و بیرجند از جمله تشکلها، نهادها وموسساتی بوده اند که صندوق در طول مدت فعالیت خود و در چارچوب قرارداد همکاری به افراد تحت پوشش آنها وام پرداخت کرده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد