اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
مدیر اجرایی «سوئیس آسیا کپیتال» تحلیل کرد:

بازار فلزات گرانبها بهبود می‌یابد، اما فلزات پایه نه

یورگ کینر، مدیر ارشد اجرایی و اطلاعاتی در دفتر سنگاپور شرکت «سوئیس آسیا کپیتال»، طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» به بررسی چشم‌انداز قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها و همچنین پتانسیل‌های افزایش قیمت در بازارهای کالایی پرداخت.

یورگ کینر در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» ضمن تأکید بر کندی رشد قیمت طلا، دلیل آن را نرخ بهره صفر، اقتصاد ضعیف و برنامه‌های تسهیل کمی جهانی توصیف کرد. او ادامه داد: مهم‌تر از همه این است که چرخه تقاضای فیزیکی طلا به طرز چشمگیری افزایش یافته است. هند و چین از سال 2008 بیش از 50 هزار تن طلا وارد کرده‌اند و تا این لحظه در سال جاری، چین به تنهایی تولید جهانی را از بازار جمع کرده است.

یورگ افزود: می‌بینیم که تقاضای فیزیکی افزایش یافته و سایر عوامل دیگر خبر از این موضوع حکایت دارد که قیمت طلا به زودی تحت فشار رو به بالا قرار خواهد گرفت.

مجری «سی‌ان‌بی‌سی» ضمن اشاره به تأثیر اخبار سوریه بر بازار نفت و اینکه آیا بازدهی سهام نفت به حداقل رسیده، از کینر پرسید: آیا بازار در رابطه با ریسک‌های موجود در منطقه واکنش به‌جایی داشته است؟

یورگ کینر در پاسخ تأکید کرد: به نظر من میزان تولید نفت در‌ آمریکای شمالی رو به کاهش است و به نظر من دلیلش این است که شرکت‌های معروف و قدیمی مانند گلنکور که با سرعت زیاد در حال سقوط هستند، باعث می‌شوند قیمت‌ها افزایش نیابد.

مجری «سی‌ان‌بی‌سی» از کینر پرسید که اگر فعالان بازار چشم‌انداز سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند، آیا خرید سهام شرکت‌هایی مانند گلنکور و بی‌اچ‌پی ریو، که در حال حاضر دچار افت شدید قیمت شده‌اند، اقدام درستی است؟ و این احتمال وجود دارد که به پایان بازار خراب کالاها رسیده باشیم؟

کینر گفت: بخش‌های مختلف حوزه انرژی در زمان‌های متفاوت به کف رسیده و دوباره افزایش یافتند. به نظر من باید به ترازنامه شرکت‌ها نگاه کرد. برای مثال ترازنامه گلنکور جالب به نظر نمی‌رسد، اما بی‌اچ‌پی ریو اوضاع بهتری دارد. فلزاتی مانند پالادیوم و پلاتینیوم و لیتیوم خیلی زودتر از طلا و مس و نقره روند نزولی‌شان را طی کردند و پشت سر گذاشتند.

مدیر ارشد اجرایی و اطلاعاتی دفتر سنگاپور شرکت «سوئیس آسیا کپیتال» در رابطه با اینکه آیا اکنون زمان آن رسیده که سرب و روی و مس و نقره بهبود یابند یا هنوز برای افزایش قیمت این سهام زود است، اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که از اینجا به بعد قیمت‌ها بالا برود یا بیش از این افت پیدا کند اما فکر می‌کنم در حوزه سهام فلزات مذکور به کف قیمت رسیده‌ایم در حالی که سنگ‌آهن و زغال‌‌سنگ و انرژی احتمالاً هنوز 18 ماه دیگر با کاهش قیمت پیش‌رو دارند.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد