اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در 7 روز گذشته رسید

سایت طلا : به دنبال گمانه زنی های مطرح شده در خصوص تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای به تاخیر انداختن افزایش نرخ بهره بانکی ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از انتشار آمارهای ناامید کننده وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه سپتامبر، اکنون بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا احتمالا تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را به تاخیر خواهد انداخت و این مساله در کوتاه مدت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات روز سه شنبه به بیش از 1137 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از 1141 دلار رسید که این بالاترین قیمت طلا از 28 سپتامبر به شمار می رود.

قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با رشد چشمگیر 2.2 درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از 15 ژانویه بی سابقه بوده است.

هووی لی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه فیلیپ فیوچرز تاکید کرد: قیمت طلا طی هفته جاری می تواند تحت تاثیر گزارش وزارت کار آمریکا قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شود.

وی تصریح کرد: به نظر من سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1140 دلار است و اگر این سطح حساس و تعیین کننده شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که کاهش رشد اقتصادی چین به همراه افت فعالیت های اقتصادی آمریکا و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند عامل مهمی برای به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 4 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا بوده است. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با کاهش 0.22 تن روبرو شده است. این نخستین بار در دو هفته گذشته است که میزان ذخایر طلای این صندوق با کاهش روبرو شده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد