اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
برای تصاحب سهم بیشتر از بازار:

عربستان قیمت نفت خود را کاهش داد

تصمیم عربستان برای کاهش قیمت محموله های نفتی خود برای بارگیری در ماه نوامبر نشان می دهد که رقابت بر سر به دست آوردن سهم بیشتر از بازار نفت آسیا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تصمیم عربستان برای کاهش قیمت محموله های نفتی خود برای بارگیری در ماه نوامبر نشان می دهد که رقابت بر سر به دست آوردن سهم بیشتر از بازار نفت آسیا همچنان ادامه دارد.


شرکت سعودی آرامکوی عربستان قیمت رسمی نفت اصلی خود یعنی نفت سبک عرب در بازار آسیا را برای ماه نوامبر به یک دلار و 60 سنت پایین تر از قیمت شاخص منطقه ای عمان/دوبی رسانده، در حالی که این رقم برای محموله های ماه اکتبر 10 سنت بالاتر از شاخص عمان/دوبی بوده است.بر این اساس قیمت نفت عربستان برای ماه نوامبر یک دلار و 70 سنت کاهش داشته است.


درحالی که این کاهش کمتر از پیش بینی تجار شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بوده، اما همچنان نشان می دهد که سعودی ها مایلند برای رقابتی تر کردن نفت خود در بازار، قیمت ها را باز هم پایین تر بیاورند.


این کاهش همچنین نشان می دهد که چرخه فعلی قیمت های پایین نفت هنوز تا رسیدن به نقطه پایان فاصله ای نسبتا زیاد دارد.


در حالی که چین واردات نفت خود از عربستان را در هشت ماهه نخست امسال 8.3 درصد افزایش داده، این کشور 28.3 درصد نفت بیشتر از روسیه خریده و خرید نفت خود از ونزوئلا و برزیل را نیز به ترتیب 14.6 و 99.4 درصد افزایش داده است.


هند نیز در هشت ماهه نخست امسال خرید نفت خود از عربستان را 11.2 درصد افزایش داده است.


عربستان همچنان مهمترین تامین کننده نفت چین و هند است، اما دیگر کشورها در حال پر کردن فاصله خود با ریاض هستند.


چالش اصلی سعودی ها این است که تلاش دارند قیمت نفت خود را به گونه ای تعیین کنند که هم در مقایسه با دیگر تولید کنندگان در خاورمیانه قابل رقابت باشد و هم با دیگر نفت هایی که به طور کلی در مقایسه با نفت برنت قیمت گذاری می شوند.


در نظر عملی، این احتمالا به معنای فراز و فرود بیشتر قیمت نفت عربستان خواهد بود. این روند در ماه های گذشته نیز مشاهده شده و قیمت نفت عربستان در مقایسه با شاخص عمان/دوبی از 10 سنت کمتر در ماه دسامبر سال گذشته به 2 دلار و 30 سنت کمتر از این شاخص منطقه ای در ماه مارس رسیده و سپس در ماه سپتامبر به 40 سنت بالاتر از شاخص عمان/دوبی رسیده و پس از آن مجددا برای محموله های ماه نوامبر به یک دلار و 60 سنت کمتر از شاخص عمان/دوبی رسیده است.


انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد