اونس طلا2318.75
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر روز جمعه تغییر چندانی نداشته است

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه پس از افزایش نسبی روز جمعه با تغییر چندانی روبرو نشده و همچنان بالاتر از سطح 1130 دلاری تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، پس از انتشار گزارش ناامید کننده وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه سپتامبر نگرانی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال کاهش یافته و این مساله موجب افت نسبی ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا پس از افزایش 2.2 درصدی روز جمعه ، امروز دوشنبه تغییر چندانی نداشته و به سطح 1137 دلاری در هر اونس رسیده است. افزایش چشمگیر قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه بالاترین رشد قیمت این فلز زرد از 15 ژانویه به شمار می رود.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه سپتامبر تنها 142 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم از سوی کارشناسان اقتصادی 203 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده بود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تجت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با افت 4 درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا تاکید کردند: در شرایط کنونی به خصوص پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا، بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

برپایه گزارش سایت طلا؛ فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال دو نشست دیگر برگزار خواهد کرد. فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر خودداری کرد که علت اصلی آن نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله کاهش تقاضا و قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز تاکید کرد: به نظر می رسد وضعیت ناامید کننده اشتغال در اقتصاد آمریکا از یک سو و ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین از سوی دیگر مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان سال 2015 خواهد شد.

قیمت هر اونس نقره نیز روز جمعه با افزایش چشمگیر 5.4 درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از دسامبر 2014 میلادی بی سابقه بوده است.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد