اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واکنش رئیس اتحادیه طلا به رواج طلای تقلبی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تقلب در ساخت مصنوعات طلا را فراگیر ندانست و گفت: استفاده از شن و ماسه و سیم‌های فلزی در ساخت مصنوعات طلا تقلب به حساب می‌آید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در واکنش به سخنان رئیس سازمان ملی استاندارد مبنی بر استفاده از شن و سیم‌مسی در النگوهای طلا و رواج طلاهای تقلبی در بازار در گفت وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: تقلب‌های بیان شده از سوی رئیس سازمان ملی استاندارد جنبه عمومی و عام ندارد.

او افزود: در چرخه نهایی مسیر تولید مصنوعات طلا به ویژه النگو ورود مواد شوینده و خاک اره به داخل کار وجود دارد، اما اگر به صورت عمدی این اتفاق رخ دهد، خلاف قانون بوده و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

محمد کشتی‌آرای تاکید دارد که همواره توصیه بر آن بوده که افراد برای تهیه تمام کالاها و خدمات به واحدهای مجاز مراجعه کنند، زمانی که خرید و دریافت خدمات از محل مجاز صورت گیرد کالا به صورت رسمی و قانونی در چرخه تولید و مصرف قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این که واحدهای مجاز کدها و راهکارهای شناسایی کالاهای مجاز را مطلع هستند، گفت: با توجه به گسترش تکنولوژی امکان هر تقلبی وجود دارد، از این رو کارشناسان و بازرسان اتحادیه در نظارت‌های خود به اینگونه موارد همچون عدم حک کدهای شناسایی و تقلب در آن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند.

او در پاسخ به این سوال که بازار در سه ماهه آینده با وجود ماه‌های محرم و صفر چه رویه‌ای را در پیش خواهد گرفت،‌ افزود: طلا و سکه کالایی با جنبه بین‌المللی است و رویه قیمت‌گذاری آن با دیگر کالاها متفاوت است.

کشتی‌آرای ادامه داد: طلا و سکه دارای قیمت به اصطلاح کفی هستند که همواره رعایت می‌شوند و در حال حاضر طلا و سکه در پایین‌ترین قیمت خود معامله می‌شوند.

وی با بیان این که نوسانات آینده قیمت طلا برپایه نوسانات بازار جهانی خواهد بود، گفت: امکان پیش بینی بازار طلا برای سه ماه آینده امکان پذیر نیست زیرا شرایط اقتصادی و سیاسی دنیا به لحظه در حال تغییر و غیر‌قابل پیش بینی است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد