اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسانات طلا بعد از دو هفته مجدداً روبه کاهش گذاشت که البته میزان اشتغال زایی آمریکا از شدت آن کاست و اونس حدوداً با 8 دلار افت به هفته ی پیش بینی های افزایشی پایان داد.

به گزارش سایت طلا، ادامه ی تردیدها در مورد افزایش نرخ بهره سبب شد تا پیش بینی های کوتاه مدت همچنان خوش بینانه بماند که علت اصلی آن گزارش وزارت کار آمریکا و احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره بود.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس معتقد است تنها 52 درصد احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا در چنین شرایطی نرخ بهره را تا مارس 2016 افزایش دهد. من فکر می کنم قیمت طلا در میان مدت به بیش از 1190 دلار خواهد رسید.

اما اونس هفته کاری گذشته را با روندی معکوس آغاز و تا نزدیکیهای مرز 1100 دلار نیز پیش رفت که آمار اشتغال زایی آمریکا در ماه گذشته اونس را در 15 دقیقه به جبران واداشت و اونس بعد از افت و خیز شدید افت 8 دلاری را به ثبت رساند.

براساس این گزارش، رشد همزمان دلار و افت بهای نفت و فقدان تقاضا سبب متضرر شدن اونس در روز دوشنبه شد. البته بازارهای سهام نیز با ریزش همراه شدند که این افت ناشی از انتشار داده های منفی از اقتصاد چین و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر بود.

در این روز سود صنعتی چین در ماه آگوست اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.8 درصد کاهش داشت. واردات طلای چین نیز از هنگ کنگ و سوئیس در ماه آگوست دو برابر شد.

این گزارش حاکیست، بازار تهران در روز دوشنبه در پی طلای جهانی شاهد افت 1100 تومانی هر مثقال طلا و بهای 408 هزار و 300 تومانی آن بود که رشد دلار داخل مانع از کاهش بیشتر این فلزات طلایی شد و این در شرایطی است که بازار تهران روز شنبه را نیز تحت تأثیر صعودی شدن اونس و دلار با رشد 4100 تومانی آغاز کرده بود.

افت اونس روز سه شنبه نیز ادامه یافت و همزمان با افزایش بهای نفت، دلار نیز قوی ماند. شاخص های سهام جهان در این روز با سقوط روبرو و به پایین ترین سطح در دو سال گذشته رسیدند. اما اونس با وجود این سقوط تغییری را در قیمت و سطح تقاضا شاهد نبود که بازار کاهشی کالاهای خام و ادامه تضعیف رشد اقتصادی چین مسبب این امربود.

کاهش شاخص های سهام در بازارهای جهانی و افزایش نیافتن تقاضا و قیمت طلا، برخی از تحلیلگران اقتصادی را نگران از ادامه ی روند نزولی طلا کرد و آنها معتقد هستند در چنین شرایطی طلا مأمن امنی برای سرمایه گذاران به شمار نمی آید.

روز سه شنبه شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا در ماه سپتامبر اعلام شد که 103 واحد بود. این رقم بالاترین میزان از ماه ژانویه بود که این داده احتمال افزایش نرخ بهره را در سال جاری افزایش داد.

طلای جهانی روز چهارشنبه نیز کاهش یافت. کاهشی که با اعلام وضعیت اشتغال زایی بخش خصوصی آمریکا و ایجاد 19 هزار شغل در ماه سپتامبر تشدید شد.

در این روز ذخایر چین در ماه آگوست اعلام شد که نشان از افزایش 60 درصدی نسبت به سال 2009 میلادی داشت و کمتر ازانتظارها بود. افت 0.1 درصدی تورم مصرف کننده منطقه ی یورو در یک سال گذشته نیز اعلام شد که منطبق با انتظارها بود.

بر پایه ی این گزارش، روز پنج شنبه اونس در ابتدا با داده های منفی از اقتصاد آمریکا و افت شاخص های سهام آمریکا روبه افزایش گذاشت اما متأثر از اعلام شاخص مدیران خرید بخش تولید چین که برای ماه سپتامبر 49.8 واحد اعلام شد و بهتر از انتظارها بود، با کاهش بها روبرو شد که نتیجه ی این نوسان در نهایت افت 2 دلاری طلای جهانی بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، ارزش طلا در بازار داخل در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تحت تأثیر نوسانات طلای جهانی و دلار داخل کاهش بها را تجربه کرد و هر مثقال با بهای 406 هزار و 500 تومان و هر گرم طلای 18 عیار با نرخ 93 هزار و 800 تومان در روز پنج شنبه به فروش رسیدند.

اونس روز جمعه تحت فشار دلار ریزش شدیدی را شاهد بود و حتی بهای 1104 دلار را نیز تجربه کرد، اما با میزان اشتغال زایی آمریکا در ماه گذشته و ایجاد 142 هزار شغل که بسیار بدتر از انتظارها بود روبه افزایش گذاشت و به بهای 1139 دلار و 40 سنت بازگشت تا این هفته با افت حدوداً 8 دلاری به پایان برسد.

شایان ذکر است، کارشناسان پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر بیش از 203 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد