اونس طلا2315.49
مظنه15,291,000
18 گرم3,529,900
ارزش سکه34,450,623
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

با کاهش نرخ تورم، نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی کاهش می یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ تورم در کشور کاهش یافته است، گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم، نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی نیز باید کاهش یابد.

علی طیب نیا روز شنبه در حاشیه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، افزود: دولت درصدد ایجاد ثبات و آرامش در بازار پول است و ما درصدد هستیم سود سپرده ها و تسهیلات بانکی را نیز متناسب با نرخ تورم کاهش دهیم.


وی بر ضرورت افزایش تسهیلات منابع بانکی در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی تاکید کرد و گفت: با اتخاذ برنامه ریزی های مناسب درصدد تقویت بنیه مالی بانک ها هستیم تا این شبکه بتوانند ضمن افزایش پرداخت تسهیلات، نرخ سود وام ها را نیز کاهش دهند.


وی اظهار داشت: افزایش سرمایه بانک ها در تامین منابع مالی آنها بسیار تاثیرگذار است لذا دولت قصد دارد با افزایش سرمایه بانک ها، بنیه مالی نظام بانکی را تقویت کند.


وی با اشاره به افزایش تمایل شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، افزود: با افزایش سرمایه گذاری ها اجازه نخواهیم داد واردات کالاهای مصرفی به کشور افزایش یابد زیرا اولویت دولت جذب سرمایه گذاری های خارجی به همراه ورود دانش و فناوری های جدید به کشور است.


وزیر اقتصاد تاکید کرد: با ارایه مدل های جدید سرمایه گزاری در آینده نزدیک شاهد جذب سرمایه گذاری های بیشتری در اقتصاد ملی خواهیم بود و طی دو سال گذشته با برنامه ریزی های مناسب به دنبال رونق اقتصادی و رفع آثار تحریم های ظالمانه بودیم به طوری که در سال 93 اقتصاد ایران با رشد مثبتی مواجه شد.


وی گفت: با کاهش قیمت نفت نیز برنامه های خاصی برای مقابله با آثار منفی آن به مورد اجرا گذاشته شد تا بتوانیم با کاهش نرخ تورم تولید را در کشور افزایش دهیم تا آثار منفی کاهش قیمت را در عرصه های تولیدی و اقتصادی خنثی کنیم.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد