اونس طلا2195.65
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیل جدید کارشناسان اقتصادی در خصوص عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که کاهش ارزش دلار و انتظارات مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده مهمترین عوامل موثر بر قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، طلا و نقره بزرگترین برندگان انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه بودند.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای مایوس کننده اشتغال در آمریکا، موجب کاهش ارزش دلار شده و این مساله گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تغییر خواهد داد و این مساله به نفع قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

در حالی که وزارت کار آمریکا از ایجاد 142 هزار فرصت شغلی جدید در ماه سپتامبر خبر داده، در آمارهای اشتغال اوت و جولای نیز تجدیدنظر کرده و اعلام نموده است که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در دو ماه مذکور 59 هزار مورد کمتر بوده است.

در واکنش به این گزارش قیمت جهانی طلا 2 درصد و قیمت نقره بیش از 5 درصد افزایش داشته است. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی اکنون بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد چرا که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی را کمتر کرده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، البته انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی هفته آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

تحلیلگران موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کردند که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را تا سه ماه نخست 2016 میلادی افزایش نخواهد داد.

البته جسیکا فانگ تحلیلگر ارشد موسسه بی ام او نیز تاکید کرد: گرچه آمارهای اشتغال آمریکا به طور شوک آوری بد بوده ولی این مساله نمی تواند موجب ایجاد تغییرات ساختاری در بازار طلا شود.

وی افزود: قیمت طلا به روند نزولی خود در بلندمدت ادامه خواهد داد مگر اینکه نگرانی های تازه ای در خصوص وقوع بحران مالی و اقتصادی در آمریکا مطرح شود.

به نظر من هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وجود دارد و این مساله فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد کرد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد