اونس طلا2326.7
مظنه15,261,000
18 گرم3,523,000
ارزش سکه34,383,033
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ادامه روند نزولی قیمت طلا در آستانه انتشار گزارش مهم وزارت کار آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال در ماه سپتامبر با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا هستند قیمت طلا امروز جمعه به پایین ترین سطح در 2 هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده هستند. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه سپتامبر بیش از 203 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه اوت به کمتر از 173 هزار فرصت شغلی جدید رسیده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که نرخ بیکاری آمریکا نیز طی ماه گذشته به 5.1 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در 7 سال و نیم گذشته به شمار می رود.

اگر گزارش وزارت کار آمریکا نشانگر بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال باشد، این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و احتمالا کاهش بیشتر قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1110 دلار رسیده است. این برای ششمین روز متوالی است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با افت 3 درصدی روبرو شده است که این میزان کاهش از 24 جولای بی سابقه بوده است.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند.

برپایه گزارش سایت طلا، فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که هر گونه افزایش نرخ بهره بستگی به آمارهای اقتصادی به خصوص نرخ تورم و بیکاری خواهد داشت.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز روز پنج شنبه بار دیگر خواستار افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال شد. به نظر می رسد در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و نوسانات ارزش دلار باشد.

تحولات مربوط به تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد