اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اینوستینگ:

بالا رفتن نرخ تورم آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره را تقویت کرده است

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که انتشار آمارهای جدید در خصوص افزایش نرخ تورم در اقتصاد آمریکا موجب خواهد شد تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال تقویت شود و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، آمارهای جدید اقتصادی آمریکا نشانگر افزایش هزینه های مصرفی بخش خصوصی، رشد نرخ تورم و بالا رفتن میانگین درآمد شهروندان آمریکایی است و این مساله می تواند موجب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال شود.

بر اساس این گزارش انتشار این آمارها تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار داشته و موجب شده تا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد شود.

قیمت طلا که هفته گذشته پیش از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تا سطح 1155 دلاری افزایش یافته بود، پس از تاکید یلن بر احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1104 دلار و سطح مقاومتی آن نیز 1149 دلار خواهد بود. روز دوشنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که شاخص هزینه های مصرفی بخش خصوصی در ماه اوت بیش از 0.4 درصد افزایش یافته است. میانگین درآمد شهروندان آمریکایی نیز در این مدت با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، نرخ تورم آمریکا نیز پس از افزایش 0.3 درصدی در ماه جولای در ماه اوت نیز بیش از 0.4 درصد افزایش داشته است. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

مهمترین شرط فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2009 میلادی، شامل افزایش نرخ تورم به بالای 2 درصد و بهبود شرایط بازار کار و اشتغال است.

البته هنوز اختلاف نظرهای زیادی بین مقام های ارشد فدرال رزرو بر سر زمان افزایش نرخ بهره وجود دارد و این مساله موجب افزایش نگرانی ها و نااطمینانی ها در بازارهای بین المللی شده است.

فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که نرخ تورم آمریکا تا پایان سال آینده به بیش از 1.7 درصد خواهد رسید و این رقم تا سال 2018 به سطح 2 درصدی دست نخواهد یافت.

به نظر می رسد انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه سپتامبر تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد