اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ثبات بهای جهانی طلا پس از کاهش روز گذشته

سایت طلا : قیمت جهانی طلا که روز دوشنبه با کاهش محسوسی روبرو شده بود، امروز سه شنبه تقریبا تثبیت شده و نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، قیمت طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش همراه شد ولی مجددا به علت کاهش شاخص سهام در بازارهای جهانی افزایش نسبی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش قیمت پلاتین نیز در بازارهای بین المللی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به کاهش تقاضا در بخش خودروسازی جهان به پایین ترین سطح خود در 6 سال و نیم اخیر رسیده است.

قیمت هر اونس پلاتین امروز سه شنبه به کمتر از 906 دلار رسید که این پایین ترین رقم از ژانویه 2009 میلادی به شمار می رود. قیمت این فلز گرانبها در 7 روز گذشته به طور متوالی با کاهش همراه شده است. افشای رسوایی شرکت فولکس واگن آلمان می تواند تاثیر منفی زیادی بر تقاضای جهانی پلاتین داشته باشد.

پرونده مربوط به آلایندگی خودروهای دیزلی شرکت فولکس واگن موجب شده تا نگرانی های زیادی در خصوص تقاضای پلاتین از سوی صنایع خودروسازی مطرح شود. کاهش شدید قیمت پلاتین بر تحولات قیمتی سایر فلزات گرانبها نیز تاثیرگذار بوده است.

گمانه زنی کارشناسان بازارهای بین المللی در خصوص افزایش احتمالی تقاضا برای خودروهای بنزینی موجب شد تا قیمت جهانی پالادیوم نیز با کاهش زیادی روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا نیز در بازارهای بین المللی امروز به 1132 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته بیش از 1.2 درصد کاهش را تجربه کرده بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. اظهارات ضد و نقیض مقام های فدرال رزرو آمریکا نیز به نگرانی ها و نااطمینانی های موجود در بازارهای بین المللی دامن زده است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک و جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو از افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال حمایت کرده اند ولی چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو خواستار به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره تا اواسط 2016 میلادی شده است.

طی روزهای آینده چند مقام دیگر فدرال رزرو آمریکا نیز سخنرانی خواهند کرد. به نظر می رسد اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر تحولات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد