اونس طلا2394.45
مظنه16,206,000
18 گرم3,741,100
ارزش سکه36,512,118
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

طلا همچنان در چالش افزایش نرخ بهره

سایت طلا: در حالیکه قیمت جهانی طلا در هفته ی گذشته رشد بها را تجربه کرد، تحلیلگران اقتصادی احتمال افزایش نرخ بهره را چالش بزرگ این فلز زرد رنگ می دانند.

به گزارش سایت طلا، اکثر کارشناسان اقتصادی معتقد هستند برای اولین بار در یک دهه ی گذشته قیمت اونس در سال جاری افزایش خواهد یافت و مقامات ارشد فدرال رزرو نیز این امر را در آینده ای نزدیک محتمل دانسته و آمار مثبت از اقتصاد آمریکا نیز تقویت کننده این افزایش خواهد بود.

بنابراین گزارش، رشد 2.8 درصدی اونس سبب شد تا اکثر کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا در هفته ای که گذشت، رأی بدهند. البته بسیاری از آنها امید چندانی نسبت به افزایش طلا در بلند مدت با احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال نداشتند.

اونس هفته ی پیش بینی های افزایشی را تحت تأثیر رشد بازارهای سهام و تقویت دلار با کاهش آغازکرد. ارزش دلار در بازارهای جهانی با دید سرمایه گذاران مبنی بر افزایش نرخ بهره تا پایان سال، روبه افزایش گذاشت که این امر فشار زیادی را بر طلا وارد کرد اما رشد همزمان نفت سبب شد این افت به 6 دلار برسد و اونس بر بهای 1134 دلار قرار بگیرد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه قدری از ارزش فلزات طلایی کاست و این در شرایطی است که بازار روز شنبه را با رشد 3900 تومانی هر مثقال طلا آغاز و ارزش این فلز را به 407 هزار و 700 تومان رسانده بود.

این گزارش می افزاید، روز سه شنبه نیز برای طلا کاهشی سپری شد که ناشی از فقدان تقاضا، تقویت دلار و افت بهای نفت خام بود و این در شرایطی بود که بازارهای سهام آمریکا و اروپا نیز تضعیف شدند.

اما در روز چهارشنبه افزایش تقاضا به کمک اونس آمد و زمینه ی رشد این فلز زرد رنگ را فراهم کرد که افت نفت اونس را از اوج روزانه پایین کشاند.

کاهش نفت در این روز در حالی رخ داد که گزارشی مبنی بر رشد سهام شرکتهای نفتی ایالات متحده منتشر شد. شاخص مدیران خرید بخش تولید چین برای ماه سپتامبر نیز 47 واحد اعلام شد که کمترین میزان در 6 سال و نیم گذشته بود.

ارزش طلا در روز سه شنبه در بازار داخل 2 هزار تومان کاهش یافت که این افت متأثر از طلای جهانی بود و در روز پنج شنبه تحت تأثیر همین متغییر قدری افزایش یافت و بر بهای 404 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، روند طلا با رشد 24 دلاری اونس در روز پنج شنبه ادامه یافت. افت شاخص های سهام آمریکا و تشدید تقاضا از عواملی بودند که به این رشد کمک و اونس را به بالاترین بها در یک ماه گذشته رساندند.

در این روز جانت یلن رئیس فدرال رزرو مجدداً بر افزایش نرخ بهره در آینده ی نزدیک تأکید کرد که با این نگرانی بازارهای سهام آسیا و اونس در روز جمعه روبه کاهش گذاشتند. میزان رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه دوم امسال 3.9 درصد اعلام شد که اندکی بهتر از انتظارها بود.

تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که در شرایط کنونی سطح مقاومتی اونس 1155 دلار و سطح حمایتی 1146 دلار خواهد بود که در صورت شکسته شدن این سطح حمایتی اونس با افت بیشتری روبرو می شود. البته به نظر می رسد وضعیت تقاضا در بازارهای آسیایی بویژه در هند و چین قیمت طلا را در کوتاه مدت تحت تأثیر قرار دهد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد