اونس طلا2325.1
مظنه15,281,000
18 گرم3,527,600
ارزش سکه34,428,093
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تحلیل پایگاه اینترنتی اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آتی

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی اینوستینگ بر این باورند که ادامه گمانه زنی ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا چین و سایر اقتصادهای بزرگ جهان، تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ ، پس از تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا در عدم تغییر نرخ بهره ، اکنون گمانه زنی های زیادی در خصوص زمان دقیق افزایش نرخ بهره مطرح شده است.

بر اساس این گزارش هنوز بسیاری از فعالان بازار طلا و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست اکتبر یا دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 افزایش خواهد داد.

قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد 3.14 درصدی روبرو شده ولی همچنان کمتر از سطح 1140 دلاری تثبیت شده است. عدم تغییر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشت ولی قیمت طلا بار دیگر با آغاز مبادلات هفته جاری با کاهش روبرو شده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نگرانی فدرال رزرو نسبت به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شده است.

تاخیر فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته ولی این احتمال که فدرال رزرو طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد، همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

نشست آتی فدرال رزرو قرار است روزهای 27 و 28 اکتبر برگزار شود. انتشار آمارهای مربوط به فروش کالاهای بادوام در آمریکا و همچنین وضعیت بخش مسکن می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت جهانی طلا در روزهای آینده داشته باشد.

گزارش سایت طلا می افزاید، امروز دوشنبه گزارش مربوط به وضعیت فروش مسکن در آمریکا منتشر خواهد شد. روز چهارشنبه گزارش مربوط به وضعیت تولیدات صنعتی چین منتشر می شود.

در منطقه یورو نیز آمارهای اولیه مربوط به تولیدات صنعتی و بخش خدمات در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. در همین روز ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز سخنرانی مهمی را در خصوص سیاست های پولی و وضعیت اقتصادی منطقه یورو خواهد داشت.

روز پنج شنبه نیز آمارهای مربوط به فروش کالاهای بادوام در آمریکا منتشر می شود. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در همین روز در دانشگاه ماساچوست سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد