اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا کاهش یافت

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه اوت هستند، قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.09 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از 1133 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس نقره نیز با 0.08 درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه به کمتر از 14.65 دلار رسیده است.

موسسه تحقیقاتی ای دی پی آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که بخش خصوصی آمریکا در ماه اوت تنها 190 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم پیش از این از سوی کارشناسان اقتصادی 210 هزار فرصت شغلی جدید پیش بینی شده بود.

گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری فردا جمعه منتشر خواهد شد. در ماه جولای بخش خصوصی آمریکا بیش از 215 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده بود و نرخ بیکاری نیز به 5.3 درصد رسیده است.

به نظر می رسد انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر روند تصمیم گیری فدرال رزرو در نشست آتی خود در خصوص نرخ بهره و سیاست های پولی خواهد داشت.

هنوز تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست 16 و 17 سپتامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله در نهایت منجر به افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد.

افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. از سوی دیگر نتایج نشست بانک مرکزی اروپا نیز امروز عصر پنج شنبه اعلام خواهد شد. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا قرار است در کنفرانس خبری تازه ترین سیاست های پولی اروپا را تشریح کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، بانک مرکزی اروپا پیش از این تصمیم گرفته است تا برنامه خریداری اوراق قرضه را تا سپتامبر 2016 میلادی ادامه دهد.

از سوی دیگر به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی چین در چین تا حد زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا موقر خواهد بود. نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی چین در روزهای گذشته موجب افزایش نسبی قیمت طلا شده است. چین ارزش یوان در برابر دلار را کاهش داده و نرخ ذخیره قانونی بانکها را نیز با هدف کمک به رونق اقتصادی کاهش داده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد