اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جلوداری بانک‌ها در آخرین روز معاملاتی این هفته/ بازار سهام چشم‌انتظار خبرهای هفته آینده

بازار سهام در حالی به کار خود در آخرین روز معاملاتی هفته جاری پایان داد که با پایان اصلاح تکنیکی قیمت سهام در برخی نمادهای معاملاتی پیشرو گروه بانکی با ورود تقاضا روبرو بود هرچند که خرید سهام در این گروه از سوی سبدگردان‌ها و بازارسازی سهامداران عمده بانک‌ها هدایت می‌شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 11 شهریور ماه 94، با 25 واحد افزایش به رقم 64 هزار و 276 واحد دست یافت.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 9 واحد رشد به رقم 25 هزار و 409 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 86 واحدی عدد 72 هزار و 482 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما با 23 واحد افزایش به رقم 45 هزار و 511 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم با رشد 25 واحدی رقم 137 هزار و 684 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 2 واحد افزایش شاخص 732 واحدی را برای خود به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 108 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 635میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از 27هزار نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 17 واحد، بانک انصار با 11 واحد و ملی صنایع مس ایران با 10واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند. درعین حال نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی شیراز با 15 واحد،‌خدمات انفورماتیک با 13 واحد و پالایش نفت بهران با 10 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

گفتنی است نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه آرمان و حق تقدم خرید سهام گروه صنعتی بارز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، حق تقدم خرید سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران متوقف شد.

امروز همچنین نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری مشهد با سود علی‌الحساب 21 درصد سالانه به ارزش 485 میلیارد و 800میلیون تومان در بازار فرابورس ایران بازگشایی و برای پذیره‌نویسی عرضه شد.

معاملات امروز بازار سهام همچنان در مداری کم رونق و در حجم محدود میان معامله‌گران بازار دست به دست شد.

امروز بورس تهران همچنان با معاملات کد به کد در برخی نمادهای معاملاتی روبرو بود. در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران بیش از 134 میلیون سهم از سوی حقوقی در بازار خرده‌فروشی کد به کد شد. آنچه که در بازار سهام دیده می‌شود اینکه سبدگردان‌ها در شرایطی که با کمبود نقدینگی مواجه هستند با تهاتر دارایی‌ها از یک سو در طرف تقاضا می‌نشینند و از سوی دیگر دارایی‌های موجود را به کد شرکت‌های تابعه خود که از مالکیت کمتر از یک درصدی سهام برخوردارند منتقل می‌کنند تا به محض شناسایی نوسان مثبت اقدام به عرضه سهام کنند.

امروز در گروه بانکی‌ها نماد معاملاتی دو بانک انصار و ملت در کنار بانک صادرات و بانک تجارت بیشترین حجم خرید سهام را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که در پایان معاملات امروز بازار سهام بانکی‌ها تنها صنعت جلودار تالار شیشه‌ای در آخرین روز معاملاتی هفته دوم شهریور ماه بوده‌اند.

در گروه خودرویی‌ها نیز نوسان‌گیری اندک در برخی نمادهای معاملاتی در حالی جریان دارد که به نظر می‌رسد خودرویی‌ها در آستانه اعلام گزارش‌های عملکردی 6 ماهه امسال خود همچنان به دنبال روزنه‌ای برای به کرسی‌ نشاندن حرف خود مبنی بر افزایش قیمت در هفته‌های پیش رو هستند.

از مجموع معاملات کل بازار سهام امروز 98 نماد معاملاتی با مثبت شدن قمیت‌ها و 139 نماد معاملاتی در مدار منفی قیمت‌ها قرار گرفتند. در عین حال 28 نماد معاملاتی نیز بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.

براساس این گزارش، تداوم توقف نماد معاملاتی شرکت‌های سنگ آهنی در بورس در کنار ابهام‌های حاکم بر صنایع پیشروی بازار از جمله پالایشی‌ها و خودرویی‌ها در حالی ادامه دارد که به تازگی خبرهایی مبنی بر اصرار وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا به گوش می‌رسد. اقدامی که در صورت وقوع می‌تواند به دامنه‌دار شدن فعالیت‌های دلالی و آشفتگی نظام قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمیایی در بازار آزاد و به دنبال آن شکل‌گیری بازار سیاه در برخی محصولات بینجامد تکرار این موضوع در گذشته یادآور تجربه تلخ بازار داد و ستد حواله‌های پتروشیمی و رانت‌های پشت پرده آن در فضای سیاسی و اقتصادی دوران گذشته است.

به نظر می‌رسد بازار سهام در هفته آینده در شرایطی متعادل و حول و حوش قیمت پایانی سهام تا روشن شدن وضعیت برخی خبرهای تاثیرگذار سیاسی از جمله تصمیم کنگره آمریکا در خصوص توافق برجام هسته‌ای همچنان در شرایط انتظار و معاملات کم حجم سهام قرار گیرد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد