اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رییس سازمان بورس اوراق بهادار:

رونق بخش مسکن اقتصاد ملی را متحول می کند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان آنکه رونق بخش مسکن در توسعه فعالیت های اقتصادی نقش مهمی ایفا می کند، گفت: بدون شک رونق بخش مسکن اقتصاد ملی را متحول خواهد کرد.

محمد فطانت عصر سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی از طریق مدیریت دارایی ها بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: هر زمانی که در بخش اقتصادی کشور شاهد رونق بودیم بخش مسکن در آن بسیار تاثیرگذار بوده است زیرا چهار و یا پنج حوزه اقتصادی کشور 80 درصد پرتفوی مالی بانک ها را به خود اختصاص می دهند.


وی اظهار داشت: بحران نقدینگی و کمبود منابع مالی ناشی از چرخه معیوب اقتصادی است و باید با ارائه راهکارهای مناسب به خصوص در بازار سرمایه قفل رکود اقتصادی را باز کنیم.


فطانت یادآور شد: انباشت موجودی در حساب های مالی، بسیاری از بخش های اقتصادی را در تنگنای مالی قرار داده به طوری که عدم دریافت مطالبات بانکی این چرخه معیوب اقتصادی را بحرانی تر کرده است.


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: باید با نگاه تخصصی در حوزه های مختلف به صورت متفاوت راهکارهای مناسبی ارائه شود تا با استفاده از خلاقیت ها بتوانیم زمینه های رونق اقتصادی را در کشور فراهم کنیم.


وی با بیان اینکه عده ای در کشور معتقدند با راه اندازی بازارهای اولیه، بازارهای ثانویه تحت تاثیر منفی قرار خواهند گرفت، گفت: این نظریه غلط است و اگر به خوبی و به صورت شفاف بتوانیم مردم را در حوزه فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم شاهد رونق اقتصادی کشور خواهیم بود.


فطانت بااشاره به مزیت های ارائه طرح های مختلف در بازار سرمایه، اظهار داشت: هم اکنون ابزارهای متعددی در بخش زمین و مسکن در بازار سرمایه فراهم شده و به زودی دستورالعمل انتشار اوراق رهنی نیز در بازار سرمایه اجرایی می شود.


وی بر حمایت بازار سرمایه از حوزه ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: بخش مسکن زنجیره های زیادی دارد و رونق این بخش می تواند زمینه های رونق بخش های دیگر اقتصادی را فراهم کند.


فطانت از ارائه طرح های خلاق و نوآورانه برای تامین مالی پروژه های مختلف از طریق بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: در قانون بودجه سال 94، پنج هزار میلیارد تومان برای تامین مالی خزانه انتشار اسناد در نظر گرفته شده تا دولت بتواند مطالبات خود را به پیمانکاران پرداخت کند.


وی تصریح کرد: امسال یک هزار میلیارد تومان از این اسناد منتشر می شود تا از نیمه دوم سال جاری بتوانیم زمینه خرید این اسناد را فراهم کنیم.


با حضور وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه تامین مالی از طریق مدیریت دارایی ها بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید عصر سه شنبه به امضا رسید.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد