اونس طلا2321.89
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

تجدید نظر در نرخ سود لیزینگها

معاون نظارتی بانک مرکزی از برداشته شدن برخی محدودیت شرکت های لیزینگ خبر داد و گفت: بر اساس پیشنهاد بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار موضوع نرخ سود برای لیزینگ ها تجدید نظر و رقابتی می شود.


حمید تهران فر در همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی افزود: به این نتیجه رسیده ایم که نرخ سود مبادله ای بانک ها که لیزینگ ها هم باید آن را رعایت کنند کار را برای ادامه فعالیت لیزینگ ها سخت کرده است.



ضوابط محدود کننده بانک ها از لیزینگ ها برداشته می شود

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: اعضای شورای پول و اعتبار به عنوان عالی ترین نهاد سیاستگذار پولی کشور برداشتن محدودیت نرخ سود برای لیزینگ ها را پذیرفته اند و با تصویب این شورا لیزینگ ها در فروش خدمات و نرخ سود آزادی عمل بیشتری خواهند داشت و ضوابط محدود کننده بانک ها از لیزینگ ها برداشته می شود.



تاکنون گزارشی از تخلفات لیزینگ های مجاز نداشتیم

تهران فر درباره نظارت بر شرکت های لیزینگ ها هم با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی همه موسسه های غیر مجاز مالی از جمله لیزینگ ها گفت: تا کنون گزارشی از تخلفات شرکت های لیزینگ دارای مجوز نداشته ایم .

معاون نظارتی بانک مرکزی با ابراز تاسف از فعالیت شرکت های لیزینگ غیر مجاز در کشور گفت : این شرکت ها پول را از مردم دریافت می کنند اما به تعهدات عمل نمی کنند و سبب نارضایتی و تجمع مردم می شود و تاکنون موارد متعددی از کلاهبرداری اینگونه لیزینگ های غیرمجاز داشته ایم و مشکلات زیادی تحمیل شده است.



مهمترین سیاست بانک مرکزی درباره لیزینگی ها

وی افزود: مهمترین سیاست بانک مرکزی آن است که شرکت های لیزینگ همگی زیر چتر نظارتی این بانک باشند و بانک مرکزی هم بر فعالیت مالی این شرکت ها که با بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری متفاوت است نظارت داشته باشد.

معاون نظارتی بانک مرکزی قاعده مند کردن، قرار گرفتن زیر چتر نظارتی و اصلاح ضوابط را از برنامه های بانک مرکزی برای شرکت های لیزینگ بیان کرد.

تهران فر همچنین با اشاره به اینکه صنعت لیزینگ در ایران آنگونه که باید رشد نکرده است گفت:‌ یکی دلایل آن است که در کشورمان هم ردیف سایر کشورهای توسعه یافته در این زمینه گام برداشته نشده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزو :‌ ما نیز به عنوان دستگاه ناظر بستر مناسب را فراهم نکرده ایم و این صنعت ناشناخته مانده و رشد نکرده است.

تهران فر افزود: لیزینگ واسطه تولیدکننده و مصرف کننده است تا مصرف کننده نهایی بتواند کالای مورد نیاز خود را با بهره گیری از لیزینگ و به صورت اقساطی یا اجاره به شرط تملیک تامین کند.

وی گفت: گسترش فعالیت شرکت های لیزینگ قطعا منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.



عملیات لیزینگ بانک ها شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود

معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین در خصوص دریافت مضاعف مالیات بر ارزش افزوده از لیزینگ ها هم گفت : عملیات لیزینگ بانک ها شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و شرکت های لیزینگ هم باید از این تبعیت کنند و موضوع از منظر سازمان امور مالیاتی باید پیگیری شود.

تهران فر در خصوص پایان مهلت ساماندهی صرافی ها هم گفت : مهلت یکساله صرافی ها برای تطبیق خود با دستورالعمل بانک مرکزی 28 مرداد به پایان رسید که در این مدت تعدادی خود را تطبیق دادند ، تعدادی در جریان است و بقیه که اقدامی نکرده اند، غیر مجاز محسوب می شود.



دبیرکل کانون لیزینگ : مردم مراقب غیرمجازها باشند

دبیر کل کانون لیزینگ ایران با اشاره به فعالیت 35 شرکت لیزینگ دارای مجوز از بانک مرکزی گفت: برخورد با شرکت های غیرمجاز دستور کار است اما مردم هم مراقب غیر مجازها باشند.

حبیب شیروانی در همایش "لیزینگ و اقتصاد مقاومتی" افزود: قوه قضائیه، بانک مرکزی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط به طور جدی به دنبال برخورد و ساماندهی موسسه های مالی غیر مجاز هستند و شرکت های لیزینگ غیر مجاز هم از جمله آنهاست.



به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید

دبیر کل کانون لیزینگ ایران خاطرنشان کرد: هر فردی که می خواهد از خدمات مالی شرکت های لیزینگ استفاده کند برای اطمینان می تواند با مراجعه با سایت بانک مرکزی از فهرست شرکت های دارای مجوز مطلع شود.

شیروانی گفت:‌ رقابتی شدن نرخ سود و حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده که قیمت تمام شده کالا را برای مشتریان افزایش می دهد از دغدغه های شرکت های لیزینگ است.

دبیر کل کانون لیزینگ ایران ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا با تقویت شرکت های لیزینگ این شرکت ها بتوانند علاوه بر خدمات فروش اقساطی و اجاره به شرط تملیک، در زمینه لیزینگ عملیاتی و لیزینگ بین المللی نیز فعال شود.

شیروانی با اشاره به اینکه شرکت های لیزینگ می توانند نقش موثری در کمک به دولت ایفاء کنند گفت:‌ توسعه شرکت های لیزینگ به افزایش تولید ، اشتغال ، رفاه اجتماعی و مهار تورم کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد