اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیاست‌های پولی دولت بورس را نزولی کرد

مدیرعامل فرابورس گفت: بخشی از تحولات بازار سرمایه در دو سال اخیر تحت تأثیر سیاست‌های پولی دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و کنترل حجم نقدینگی قرار گرفته است.

امیرهامونی بر ارتقای فرهنگ استفاده از ابزارهای متنوع بازار سرمایه تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ استفاده از ابزارهای جدید مانند ابزار معاملات آتی و مشتقه افزایش یابد و در این میان نحوه استفاده از طرح بیمه سهام هم به خوبی فرهنگ سازی شود تا سهامداران و سرمایه گذاران با این طرح آشنا شده و روش استفاده و بهره برداری از این طرح را به خوبی فراگیرند.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: بخشی از تحولات بازار سرمایه در دو سال اخیر تحت تأثیر سیاست های پولی دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و کنترل حجم نقدینگی قرار گرفته و افت قیمت کالاهای صادراتی در بازار جهانی هم این روند را پایدار کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بانک‌های کشور نرخ های بالایی به سود سپرده ها می دهند این روند ادامه دارد، خاطرنشان کرد: صندوق توسعه بازار سرمایه از اردیبهشت سال ۹۳ با هدف کاهش تأثیر عوامل غیرسیستماتیک بر شاخص های بورس ایجاد شد که تا حد قابل توجهی موفق بود.

هامونی بیان کرد: شفافیت بازار سرمایه افزایش یافته است و اطلاعات شرکت ها و ناشران اوراق بهادار به صورت لحظه ای در دسترس فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد. نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز هنوز تعیین نشده که متغیری برون زا محسوب می شود.

مدیرعامل فرابورس در ادامه به تأثیر قیمت نفت در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: افت قیمت نفت هم به عنوان یک عامل برون زا در بازار تأثیری منفی داشته است.

هامونی گفت: باید درباره روش های استفاده از ابزارهای پوشش ریسک فرهنگ سازی وسیع صورت گیرد تا فواید استفاده از این ابزارها برای سهامداران شفاف شود. در این بین، ارکان بازار سرمایه از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد و برای افزایش نظارت و تأمین بستر قانونی و مقرراتی و همچنین امکانات نرم افزاری نیز تلاش می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد