اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی تحلیل کرد:

چه چیز ترمز سقوط قیمت نفت را کشید؟

انتشار اخباری مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا توانسته تاثیر مثبتی بر قیمتهای نفت داشته و سبب کندشدن روند نزولی قیمتها شود.

روند نزولی قیمتهای نفت خام درهفته منتهی به ٢١ اوت (‌جمعه ٣٠ مردادماه) در حالی ادامه یافت که انتشار آماری مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا سبب کند شدن روند نزولی قیمتها شد.

در حال حاضر قیمت‌های نفت خام همچنان متاثر از کاهش ارزش پول ملی چین است و بازار احتمال می‌دهد ضعف رشد اقتصادی در چین بر تقاضای نفت این کشور تاثیر منفی بگذارد، بویژه این‌که شاخص مدیران خرید صنعتی در این کشور از ٤٧,٨ واحد در ماه ژوییه به ٤٧.١ واحد در ماه اوت تنزل کرده است. در این میان وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که تراز خارجی این کشور نیز دچار نااطمینانی شده است.

در چنین شرائطی اعلام شد که ذخیره‌سازیهای نفت خام در آمریکا افزایش یافته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که این ذخیره‌سازیها به میزان ٢,٦٢ میلیون بشکه افزایش داشته است. انتشار این ارقام نیز به روند نزولی قیمتهای نفت کمک کرد، زیرا بازار انتظار داشت که ذخیره‌سازیهای نفت خام در این کشور به میزان ٦٠٠ هزار بشکه کاهش یابد، در حالی که بهره‌برداری از پالایشگاههای این کشور نیز یک درصد کاهش نشان داد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، در حال حاضر تولید بالای نفت خام در آمریکا ادامه دارد و به ٩,٥٢ میلیون بشکه در ماه ژوییه رسیده است. شواهد نیز نشان می‌دهد که روند نزولی فعالیت تعداد دکلهای حفاری در آمریکا متوقف شده، یعنی احتمال اندکی وجود دارد که تولید نفت در این کشور به میزان قابل ملاحظه ای از سطوح فعلی پایین‌تر آید.

براساس این گزارش، بازار این احتمال را می‌دهد که سطح پایین قیمتهای نفت خام ادامه یابد، زیرا مازاد عرضه در بازار در سه ماهه دوم سال به ٢,٨٧ میلیون بشکه در روز رسید و در نیمه دوم سال نیز در سطحی بیش از یک میلیون بشکه در روز خواهد ماند، بویژه این که پالایشگران در آمریکا، اروپا و آسیا-پاسفیک برای انجام تعمیرات دوره ای، نرخ بهره‌برداری از پالایشگاههای خود را در ماه سپتامبر کاهش می‌دهند، بنابراین تقاضای آنها برای نفت خام کاهش خواهد یافت.

البته عوامل دیگری نیز توانستند روند نزولی قیمتهای نفت خام را کند کنند؛ آمار منتشر شده در آمریکا نشان داد که فروش خانه ها در این کشور طی ماه ژوییه ٢ درصد افزایش یافته و به نرخ سالانه ٥,٥٩ میلیون واحد رسیده که بالاترین رقم از سال ٢٠٠٧ تاکنون است. از آنجا که بهبود بخش مسکن، بهتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور را نوید می‌دهد، انتشار این اخبار توانست تاثیر مثبتی بر قیمتهای نفت داشته باشد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد