اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
مدیرعامل «کپیتال‌داینامیکس» در تلویزیون بلومبرگ:

بورس‌های آمریکا هنوز جای پایین‌آمدن دارند

تان تنگ بو، مدیر عامل شرکت «کپتال‌داینامیکس» در مصاحبه‌‌ای با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» به بررسی آشفتگی بازارهای سهام در چین و ساییر نقاط دنیا پرداخت این ارزیابی را مطرح کرد که قیمت سهام شرکت‌های آمریکایی هنوز بالاتر از ارزش واقعی آنهاست.


تان تنگ بو در گفت‌وگو با تلویزیون بلومبرگ چشم‌انداز چند هفته آتی در بازار سهام چین را این‌گونه توصیف کرد:‌ فکر می‌کنم برای مدت کوتاهی توقف داشته باشیم، چرا که خروج اخیر سهامداران از بازار یکی از شدیدترین خروج‌ها در تاریخ بازار بوده است و به ثبات نیاز داریم. اما باید از خودمان بپرسیم چه چیزی باعث این خروج شد؟

بو افزود: در رسانه‌ها می‌بینیم که بسیاری عامل این اتفاق را کاهش ارزش 2 درصدی یوآن می‌دانند، اما به نظر من این‌طور نیست. اگر بر جلسه ماه جولای کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو مروری داشته باشیم که گزارش آن در 19 آگوست منتشر شد، می‌بینیم که از همان زمان بازار رو به رکود رفت. دیگر اینکه عکس العمل اولیه بازار به جلسه ماه جولای، کاملاً حامی کاهش نرخ بهره بود و همه فکر می‌کردند اوضاع عادی است.

به گفته تنگ بو، پس از انتشار گزارش جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، سرمایه‌گذاران و بازارها دریافتند شرایط بیشتر از آنچه توقع داشتند به نرخ بهره بالا متمایل است. البته دو- سه روز بعد بانک خلق چین ارزش یوآن را کاهش داد و سرمایه‌گذاران متوجه شدند این موضوع دیگر مربوط به کسب‌وکار نیست.

مدیرعامل «کپتال‌داینامیکس» تصریح کرد: بازار شانگهای چندان مرا آزار نمی‌دهد، چراکه به عقیده من هنوز بازار منسجمی است و به مدت 9 ماه افزایش را تجربه کرده که مدت زیادی است. اما بازار سهام آمریکا بیشتر باعث نگرانی من می‌شود. سهامی مانند «اپل»، «گوگل»، «مایکروسافت»، «فیس‌بوک» و «آمازون» بیش از سقوط سهام ارزشی برابر 2 تریلیون دلار داشتند.

وی ضمن تأکید بر اینکه تنها 5 شرکت آمریکایی بیش از کل بازار سهام ارزش‌ داشتند، گفت: ارزش این چند شرکت بیش از کل اقتصاد آلمان است. در سال 1989 نیز گفته می‌شد بهای کاخ امپراتوری توکیو، از ایالت کالیفرنیا بیشتر است. در نهایت به نظر من، برخی سهام هنوز جای پایین‌آمدن دارند.

تنگ بو ادامه داد: بازار خیزان نیویورک از لحاظ دوام، رتبه دوم در تاریخ را دارد. موضوعی که مردم فراموش کرده‌اند، این است که روند بهبود اقتصاد آمریکا نیز یکی از طولانی‌ترین‌ها بوده است.

به گفته بو، افت قیمت‌ها به مدت یک هفته، برای عادی‌سازی قیمت‌ها و رساندن آنها به سطح مناسب کافی نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد