اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نتایج یک آمار چهارماهه:

برگشت 55 میلیارد سفته و برات/ دلار 3.5 درصد ارزان شد

بررسی شاخص‌های بانکی و اقتصادی در چهارماهه ابتدایی امسال حاکی از کاهش برگشت سفته و برات، ریزش قیمت سکه و ارز در بازار و همچنین رشد شاخص بها در تولید است.

بنا بر آمارهای منتشره بانک مرکزی از حدود 10 شاخص، تورم در بخش تولید در چهار ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.7 درصد و در حوزه کالاهای صادراتی 15.8 درصد افزایش یافته است.

کاهش برگشت سفته و برات

آمار بانک مرکزی از فروش سفته و برات در تهران نیز حاکی از افزایش در این بخش است به گونه‌ای که در چهار ماهه اول امسال بالغ بر 44 میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شده که در مقایسه با مشابه سال قبل 17.7 درصد افزایش یافته است.

همچنین از فروردین‌ماه تا تیرماه سال جاری سه هزار برگ سفته و برات به مبلغی بالغ بر 55.6 میلیارد تومان در شهر تهران برگشت خورده است. در این دوره متوسط شاخص تعداد سفته و برات واخواست شده 61.1 درصد و مبلغ آن 63.6 درصد کاهش یافت.

ارزانی دلار

در 4 ماه ابتدایی امسال همچنین متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار شهر تهران با طرح قدیم بیش از 927 هزار تومان بوده که 4.5 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش دارد. در عین حال که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نزدیک 930 هزار تومان به فروش رفته و کاهش 4.6 درصدی داشته است.

در بازار آزاد متوسط فروش یک دلار با رشد 3.5 درصدی نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال گذشته 3315 تومان بوده و قیمت یک یورو 3677 تومان که کاهش 16.4 درصدی دارد.

در بازار سرمایه هم آمار بانک مرکزی از تحولات چهار ماهه نشان می‌دهد که بالغ بر 68 میلیارد سهم به ارزش 128 هزار میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شده که از لحاظ تعداد 28.1 درصد افزایش و از نظر مبلغ 52.3 درصد کاهش یافته است.

افزایش تورم دستمزد کارگران ساختمانی

همچنین متوسط شاخص دستمزد کارگر ساختمانی با رشد 15.5 درصدی همراه و به 240 رسید. در این دوره متوسط شاخص دستمزد بنا 219.6 بوده که بیانگر تورم نقطه به نقطه 11.9 درصدی است. متوسط شاخص دستمزد کارگر ساده ساختمانی نیز حدود 238.7 و تورم نقطه به نقطه 10.3 درصدی است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد