اونس طلا2213.89
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بیشترین کاهش هفتگی قیمت در بازار جهانی طلا

طلا در بازار جهانی پس از پنج روز متوالی روند نزولی، روز جمعه به صعود دست یافت اما با بیشترین کاهش هفتگی در حدود یک ماه گذشته روبرو شد.

هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک روز جمعه 11.40 دلار یا یک درصد افزایش یافت و به 1134 دلار رسید با این همه قیمت طلا در یک هفته گذشته 2.2 درصد کاهش یافت.

آشفتگی هفته جاری در بازارهای بورس جهان تاثیر چندانی برای جذب دوباره خریداران به بازار طلا نداشت. سرمایه گذاران به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه بی‌اعتنا شده و در عوض به دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا معطوف شده اند. با اینهمه به گفته بعضی از تحلیلگران، سرمایه گذاران در وضعیت کنونی ناچار به فروش دارایی‌هایشان برای تهیه نقدینگی بوده اند.

انتشار آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم آمریکا که قوی‌تر از برآورد اولیه بود نشان داد اقتصاد این کشور از آنچه بازارهای مالی تصور داشتند در شرایط بهتری بوده است. تحلیلگران بر این باورند که با وجود آشفتگی بازار جهانی که ناشی از سقوط بازارهای بورس چین بوده است، بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را تا پایان امسال افزایش خواهد داد.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند اما ممکن است جذابیت طلا را که به دلار معامله می‌شود برای خرید با استفاده از ارزهای دیگر کمتر کند.

اما اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا نشان می‌دهد که بانک مرکزی ممکن است تحکیم سیاست پولی را به دلیل آشفتگی اخیر بازارهای مالی از سپتامبر به ماه‌های آینده موکول کند. ویلیام دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک پنج شنبه گذشته اظهار کرد تصویب افزایش نرخ‌های بهره در نشست سپتامبر بانک مرکزی با توجه به تهدیدی که با آشفتگی اخیر بازارهای مالی برای اقتصاد کشور ایجاد شده، چندان مناسب نیست. بعضی از تحلیلگران اکنون پیش بینی می کنند زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره اکتبر باشد.

احتمال افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی 50 درصد برآورد شده است.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته تحلیلگران، تغییر انتظارات درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره از سپتامبر به دسامبر باعث شده طلا سطح پشتیبانی بالای 1100 دلار را حفظ کند در صورتیکه اگر بازار انتظار داشت زمان افزایش نرخ‌های بهره سپتامبر باشد، در این صورت طلا به سطح هزار دلار نزدیک‌تر می‌شد.

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو از سرمایه گذاران خرد درباره جهت حرکت طلا در هفته جاری دو دستگی وجود داشت. از میان 235 شرکت کننده، 98 نفر یا 42 درصد نسبت به صعود طلا در هفته جاری خوش بین بودند در مقابل 102 نفر یا 43 درصد بدبین بوده و 35 نفر یا 15 درصد نظری نداشتند اما کارشناسان وال استریت خوش بینی بیشتری نشان دادند. از میان 35 کارشناس بازار، 17 نفر در نظرسنجی هفته جاری شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر یا 71 درصد افزایش، سه نفر یا 18 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه دو نفر یا 12 درصد نظری نداشتند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانک‌های سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

معامله گران طلا تمام نشانه‌های احتمالی از سیاست پولی آینده بانک مرکزی آمریکا را رصد می‌کنند و در عین حال اوضاع بازارهای بورس و ارزی را تحت نظر دارند تا ببینند آیا نوسانات هفته گذشته ادامه پیدا می‌کنند یا خیر.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد