اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی مورد بی‌مهری قرار گرفت

طلا در بازار جهانی پس از اینکه تا پایان روز گذشته با بزرگترین کاهش در پنج هفته گذشته روبرو شد، با اندکی افزایش روبرو شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از کاهش 1.3 درصدی در روز چهارشنبه، تغییر چندانی نداشت و 1125 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، به 1127 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته برای سومین روز متوالی نزول کرد و با 13.70 دلار یا 1.2 درصد کاهش، به 1124 دلار رسیده بود.

کاهش روز گذشته طلا در حالی روی داد که ویلیام دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک اظهار کرد تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست سپتامبر بانک مرکزی با توجه به تهدیدی که با آشفتگی اخیر بازارهای مالی برای اقتصاد کشور ایجاد شده، چندان مناسب نیست. بعضی از تحلیلگران اکنون پیش بینی می کنند زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره اکتبر باشد.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون با وجود نگرانی ها نسبت به کندی رشد اقتصادی چین که سقوط شدید بازارهای بورس جهانی را به دنبال داشته، حدود 2.9 درصد کاهش قیمت داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آشفتگی هفته جاری در بازارهای بورس جهان تاثیر چندانی برای جذب دوباره خریداران به بازار طلا نداشت. سرمایه گذاران به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه بی اعتنا شده و در عوض به دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا معطوف شده اند. با اینهمه به گفته بعضی از تحلیلگران، سرمایه گذاران در وضعیت کنونی ناچار به فروش دارایی هایشان برای تهیه نقدینگی بوده اند.

موسسه مالی سیتی گروپ قیمت مورد پیش بینی برای طلا و سایر فلزات ارزشمند را کاهش داد و سرمایه گذاران به خارج کردن پولهایشان از صندوق های سرمایه گذاری طلا پرداختند.

احتمال افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی 50 درصد برآورد شده است. نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و قیمت طلا را که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، تحت فشار قرار می‌دهد. طلا اکنون که سرمایه گذاران باورشان به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند را از دست داده اند به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می رود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش به 14.15 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.9 درصد افزایش، 991 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم پس از کاهش بیش از شش درصدی در شب گذشته، با 0.3 درصد کاهش به 534 دلار رسید. این فلز که در سیستم های کنترل آلودگی در خودروهای سواری و باری استفاده می شود، به 528 دلار نزول کرده بود که کمترین قیمت در پنج سال گذشته بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون 11 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد