اونس طلا2207.59
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
در تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» تحلیل شد:

تغییر نرخ برابری دلار استرالیا چه تاثیری بر بازار طلا می‌گذارد؟

دیل راجرز، رئیس اجرایی شرکت «فونیکس گلد» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» تاثیر تغییرات ارزش برابری دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا بر قیمت جهانی طلا را تحلیل کرد.

دیل راجرز به تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: شکی نیست که طلا برای مدت طولانی در طیف قیمتی 1500 دلار استرالیا در هر اونس باقی مانده است. در همین حال شاهد کاهش تورم بوده‌ایم و هزینه‌های نیروی کار، سوخت و انرژی، طی چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در نتیجه سودی که عاید تولیدکنندگان طلا با دلار استرالیا شده، بسیار خوب بوده است و برای این صنعت محرک خوبی به شمار می‌رود.

راجرز در ارتباط با عملیات‌های شرکتش در منطقه کالگورلی استرالیا که هنوز در مرحله اکتشاف قرار دارد، توضیح داد: ما دارایی‌هایمان را در سال 2010 کنار هم گذاشته و به بازار تجارت سهام دلار استرالیا عرضه کردیم که بسیار موفقیت ‌آمیز بود. با خرید نیم میلیون اونس طلا به این عرصه وارد شدیم که این میزان در حال حاضر به 4 میلیون اونس رسیده است.

او تأکید کرد که تجارت طلا برای شرکتش به طرزی باورنکردنی موفق بوده است و ادامه داد: مقداری طلا نیز پرداخت کرده و پول نقد به‌دست آورده‌ایم اما بدون شک بهترین دارایی‌مان مقدار زیادی طلا زیر زمین است.

«زیجین ماینینگ»، شرکت معدنی استرالیایی ماه گذشته قصد داشت که «فونیکس گلد» را خریداری کند اما مقامات این شرکت از واگذاری «فونیکس گلد» امتناع ورزیدند. مجری «سی‌ان‌بی‌سی» از راجرز درباره این ماجرا سوال کرد که رئیس اجرایی «فونیکس گلد» جواب داد: بله ما به خاطر قیمت با «زیجین ماینینگ» به توافق نرسیدیم، اما «Evolution Mining» که یک معدن استخراج طلای بومی در استرالیا است، اخیراً با خرید 105.9 میلیون سهم PXG، سهام «فونیکس گلد» توانسته به ارزش 9 میلیون دلار در شرکت ما سرمایه‌گذاری کند.

راجرز تأکید کرد: مشخص است که دارایی‌های ما ارزشمند است و در حال حاضر دو نهاد شرکتی به شدت به آنها علاقمند هستند. البته پیش‌بینی می‌کنیم که «زیجین ماینینگ» هم به زودی دوباره برای مذاکره نزد ما خواهد آمد و به عقیده من نهایتاً هیئت مدیره نیز درخواهد یافت که همکاری با شرکت‌های دیگر مؤثر خواهد بود.

وی افزود: ما در حال حاضر با «Evolution Mining»، و «زیجین ماینینگ» و سایر شر‌کت‌های علاقمند در حال مذاکره هستیم و امیدواریم فضای رقابتی خوبی ببینیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد