اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتاق اصناف:

رفع تحریم‌ها جلوی ضرر روزانه ۶۰ میلیون دلاری اقتصاد کشور را می‌گیرد

رئیس اتاق اصناف گفت: با رفع تحریم‌ها از ضرر روزانه ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلاری در اقتصاد ایران جلوگیری می شود.

فاضلی در نشست بازار و اصناف در پساتحریم از سلسله نشست‌های فرصت‌ها چشم‌اندازهای اقتصاد ایران پس ازتوافق 1+5 با گلایه از اصناف برای عدم توجه لازم به شرایط موجود گفت: جلوگیری از خسارت 125 تا 130 میلیارد دلاری نتیجه رفع تحریم‌هاست که در این صورت برای فروش و خرید کالا پول یامفت به دلالال‌ها داده نشده و این عارضه از کشور دور می‌شود.

وی افزود: بازگشت امید و جلوگیری از فرار مغزها و سرمایه معکوس خواهد شد و امیدواریم که دوباره موارد یاد شده دوباره به کشور بازگردد.

رئیس اتاق اصناف افزود: این شانتاژی که دولت‌های غربی علیه ایران انجام داده‌اند قداست خود را از دست داده‌اند و افرادی که دل به نظام ندارند بی‌انصافانه این مسائل را به نقد می‌کشند و باید پاسخگو باشند.

فاضلی ادامه داد: با رفع تحریم‌ها از ضرر روزانه 55 تا 60 میلیون دلاری در اقتصاد ایران جلوگیری می شود.

وی افزود: شرایط فعلی یک فرصت و شرایط خاص است که بایداز آن به درستی استفاده شده و به دغدغه‌های خاطر نیز توجه شود.

رئیس اتاق اصناف افزود: همه ما براین باور هستیم که در واقع ورود سرمایه‌ به کشور منجر به نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات صنایع خواهد شد. اما در ساختار اقتصادی کشور عارضه‌هایی وجود دارند که باید به آنها توجه شود.

فاضلی گفت: ما در کوچک‌سازی دولت قدم‌های مناسبی برنداشته‌ایم و دولت الکترونیک را جایگزین نکرده و حذف نیروهای زاید که باید در دستور کار قرار می‌گرفت به درستی انجام نشده است.

وی ادامه داد: دو برنامه سنگین که در شرایط پساتحریم باید به آن بیشتر توجه شود که در شرایط فعلی نیز با آن روبرو هستیم ساختار اداری و اقتصادی آلوده کشور است که بارها در عرایض خود به آن اشاره کرده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف افزود: عمده‌ترین دلیل این آلودگی عدم اجازه ورود مردم به این عرصه است که به دلایل مختلفی از آن جلوگیری به عمل می‌آید.

فاضلی ادامه داد: ما در این زمینه هر چه فریاد زده‌ایم به اهداف خود در این زمینه نرسیده‌ایم و دست‌های یاد شده از اقتصاد کشور کوتاه نشده است.

وی گفت: صنایع بزرگ در سی و چند سال گذشته نشان داده‌اند که از کارایی لازم برخوردار نبوده‌اند به طوری که حتی توان اداره خود را نیز ندارند و برای این کار از بودجه‌های عمومی استفاده می‌کنند. اما آنچه باعث رونق اقتصادی کشور شده است تولیدات بنگاه‌های کوچک و بخش خصوصی است.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: صندوق ذخیره ارزی در سالهای اخیر هیچگاه پرداختی به بنگاه‌های کوچک نداشته است.

فاضلی در پایان افزود: این نگرانی وجود داد که کسانی که در سالهای گذشته نگذاشته‌اند که اقتصاد ایران به سمت اقتصاد مقاومتی و تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیش بروند دوباره در شرایط پساتحریم فعال شوند.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد