اونس طلا2324.69
مظنه15,291,000
18 گرم3,529,900
ارزش سکه34,450,623
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بازار سهام در نقطه تعادل/ رشد 96 واحدی شاخص بورس

بازار سهام در معاملات امروز همزمان با بازگشت آخرین شرکت‌ها از مجمع عادی سالیانه، با معاملات کم حجم اما در روندی متعادل روبرو بود و شاخص کل با رشد ۹۶ واحدی به ۶۶ هزار و ۶۲۶ واحد رسید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 12 مرداد ماه 94 با 96 واحد افزایش به رقم 66 هزار و 626 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی این بازار نیز با افزایش38 واحدی عدد 26هزار و 495 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 61 واحد افزایش عدد 75 هزار و 689 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص بازار اول اما در حالی با افت 47 واحدی رقم 47 هزار و 563 واحد را لمس کرد که شاخص بازار دوم با رشد 895 واحدی نظاره‌گر رقم 140 هزار و 574 واحد برای خود بود.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز بدون تغییر چندانی رقم 778 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس به بیش از 157 میلیارد و 824 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 480 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 34 هزار و 744 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 79 واحد، تاپیکو با 23 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 20 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس به دوش کشیدند. در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس با 10 واحد و شرکت‌های ایران ‌ترانسفو و سرمایه‌گذاری غدیر به طور مشترک 6 واحد کاهش بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر برجای گذاشتند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، بانک دی، درخشان تهران، گروه صنعتی سپاهان، کارخانجات تولیدی شهید قندی، لیزینگ خودروی قدیر‌، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، بیمه کارآفرین، پتروشیمی امیرکبیر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، کارخانجات داروپخش، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی پترشیمی جم از بازار دوم فرابورس به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتقل شد.

معاملات امروز بازار سهام شاهد تکاپوی اغلب سهامداران در بازار دوم بود. در این بازار عمده معاملات سهام حول محور شرکت‌های برخوردار از سهام‌شناوری اندک و با سرمایه‌های کوچک می‌چرخد. روند معاملات بازار سهام امروز در روندی متعادل پیش رفت و این در حالی بود که دیدگاه سرمایه‌گذاری از سوی اغلب معامله‌گران حرفه‌ای این بازار در مدار نوسان‌گیری و با دید کوتاه مدت پیش می‌رود.

امروز در نماد گروه مپنا شرکت آینده‌نگر توسعه خاورمیانه همچون روز گذشته بیش از 99 میلیون سهم را طی معاملات عادی این سهم حول قیمت پایانی (صفر تابلو) واگذار کرد.

این شرکت خصوصی و تابعه آن از مجموعه شرکت‌هایی است که مدیران آن در بانک پاسارگاد فعالیت می‌کنند و علاوه بر سهامداری در گروه مپنا، سهامدار بالای یک درصد شرکت‌های میدکو و بانک پاسارگاد نیز هستند.

گروه مپنا در حالی از عقد قرارداد میلیاردی با کشور عراق خبر داده که قیمت این سهم در بازار با نسبت قیمت بر درآمد P/e) 12.8 )مرتبه‌ای مواجه است. عمده سهام عرضه شده از سوی شرکت آینده‌نگر توسعه خاورمیانه به کد حقوقی دیگر این سهم واگذار شده است.

در نماد ایران ترانسفو نیز همچنان سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با هدف افزایش نقدشوندگی این سهم و متعادل کردن قیمت آن در بازار عرضه‌کننده این سهم است.

امروز گروه ساختمانی‌ها با نوسان مثبت قیمت‌ها پس از اصلاح موقت همراه شدند روند معاملات سهام در این گروه به شدت نوسانی و بر مدار نوسان‌گیری حرفه‌ای‌ها مدیریت می‌شود. درگروه بانکداری نیز اغلب حقیقی‌ها همچنان عرضه سهام با هدف تأمین نقدینگی عادی در معاملات دنبال می‌شود.

بر اساس این گزارش بیشترین ارزش معاملات امروز سهام به نماد معاملاتی گروه مپنا با برجای گذاشتن بیش از 81 میلیارد تومان ارزش رقم خورد. پس از آن نیز حق تقدم موسسه مالی اعتباری کوثر در بازار پایه پس از بازگشایی در روز جاری 420 میلیون از این دارایی به مبلغ 48 میلیارد و 678 میلیون تومان رقم خورد.

روند بازار سهام در کانالی مشخص پس از اعلام توافق وین در حالی همچنان نوسان می‌کند که به نظر می‌رسد با تعدیل قیمت سهام شرکت‌ها قبل از توافق مسیری واضح را برای نوسان شاخص‌ها یافته است.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد