اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار بورس آتن امروز بازگشایی می‌شود

بازار بورس آتن پس از 5 هفته تعطیلی امروز دوشنبه بازگشایی می‌شود.

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، بورس آتن از روز 26 ژوئن گذشته و یکروز پیش از اعلام برگزاری همه‌پرسی در یونان درباره پیشنهادات ریاضتی طلبکاران بین‌المللی یونان توسط «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر این کشور تعطیل شد و از آن زمان تاکنون در تعطیلی به سر می‌برد و از همان تاریخ برنامه کنترل سرمایه توسط دولت این کشور به اجرا در آمد.

در پی امتناع گروه یورو از تمدید برنامه کمک مالی به یونان بعد از 30 ژوئن و در نتیجه آن عدم افزایش نقدینگی بانک‌های این کشور توسط بانک مرکزی اروپا، دولت آتن علاوه بر تعطیلی بازار بورس، بانک‌های این کشور را نیز از روز 29 ژوئیه برای مدت 3 هفته تعطیل کرد.

در آن زمان شاخص کل سهام یونان از اوج خود در سال جاری میلادی 16 درصد سقوط کرد و نسبت به دیگر بورس‌های اروپایی عملکرد بسیار ضعیفی به نمایش گذاشت.

بازگشایی بازار بورس یونان پس از یکماه تعطیلی در حالی صورت می‌گیرد که اقتصاد این کشور پس از اطمینان از پرداخت وام 7.2 میلیارد دلاری طی هفته گذشته به آرامی در حال بازگشت به حالت عادی خود است.

بازار بورس آتن قرار بوو هفته گذشته بازگشایی شود اما با رأی منفی اعضای کمیسیون اقتصادی این کشور بازگشایی آن به هفته جاری موکول شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد