اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تداوم بدبینی سرمایه‌گذاران خرد به فلز زرد/

کارشناسان طلا محتاط شدند

شش هفته افت پیاپی اونس طلا باعث شده سرمایه‌گذاران همچنان نظری منفی نسبت به روند کوتاه‌مدت فلز زرد داشته باشند، اما جهش روز جمعه اونس از کف 5/ 5 ساله باعث شده کارشناسان حرفه‌ای در این مورد محتاط‌تر باشند.

اونس هفته گذشته را با قیمت 1099 دلار آغاز کرد و تا بعدازظهر جمعه به بهای 1078 دلار رسید، اما در نهایت روی قیمت 1095 دلار ایستاد. این روند، نتایج خاصی بر پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت داشته است. آخرین نظرسنجی‌های پایگاه اینترنتی کیتکو نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد همچنان انتظار دارند که افت بهای طلا ادامه داشته باشد؛ در‌حالی‌که تحلیلگران بازار عمدتا به دسته کسانی پیوسته‌اند که نظری خنثی دارند.

روز جمعه، اونس شاهد جهش از کف 5/ 5 ساله به کمک «پوشش کوتاه‌مدت» و «شناسایی سود» معامله‌گران بود، اما با پایان ماه جولای افتی 6/ 3 درصدی برای این کالای سرمایه‌ای ثبت شده است. اونس در ماه ژوئن نیز با افت شدیدی روبه‌رو شده بود.

در آخرین نظرسنجی اینترنتی کیتکو، از شمار «کاهشی»‌های بازار کاسته شده اما تعداد آنها قابل توجه مانده است. در نظرسنجی تازه کیتکو از مخاطبان 420 نفر شرکت کرده‌اند که از میان 285 نفر معادل 68 درصد، کاهش قیمت‌ها و 108 نفر معادل 26 درصد، افزایش قیمت‌ها را در هفته جدید کاری پیش‌بینی کرده‌اند. 27 نفر معادل 6 درصد نیز نظری خنثی در مورد روند روزهای آینده داشته‌اند.

با آنکه سرمایه‌گذاران خرد برای سومین هفته پیاپی نسبت به طلا بدبین مانده‌اند، حرفه‌ای‌های بازار تا حدی از شک خود به فلز زرد کاسته‌اند. در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان، 17 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 4 نفر، معادل 24 درصد، افزایش و 6 نفر معادل 35 درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 7 نفر معادل 41 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

بیشتر کارشناسانی که نظر خود را با کیتکو در میان گذاشته‌اند به این موضوع اشاره کرده‌اند که نرخ‌های بهره فدرال رزرو به هر حال در سال 2015 با افزایش روبه‌رو خواهد شد و این امر به نفع دلار و ضرر طلا تمام خواهد شد. این سناریو می‌تواند تشدید تلاش هواداران افزایش قیمت‌ها پیش از ماه سپتامبر یا دسامبر افزایش دهد. دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد موسسه Telvent DTN می‌گوید در‌حالی‌که بازار طلا براساس شاخص‌های فنی با فروش بیش از حد روبه‌رو بوده، اونس می‌تواند با افزایش قیمت‌ها پیش از وارد آمدن فشار نهایی روبه‌رو باشد. نیوسام معتقد است هنوز در مورد وضعیت اقتصاد جهان عدم قطعیتی وجود دارد که باعث می‌شود حمایت از طلا ادامه پیدا کند.

جان ویر، مدیر صندوق تجاری در موسسه Walsh Trading می‌گوید به‌نظر می‌رسد بازار تا وقتی که داده‌های جدیدی از راه برسد، به سطوح فعلی قیمتی رضایت دارد. جرج گرو، معاون و استراتژیست فلزات گرانبها در موسسه RBC Capital Markets Global Futures می‌گوید که «حبس بازه‌ای» اونس در محدوده‌های فعلی را پیش‌بینی می‌کند مگر اینکه اونس بتواند دوباره به کانال 1100 دلار بازگردد.

در هفته جدید کاری داده‌های مختلفی منتشر خواهد شد که می‌تواند روند کوتاه‌مدت بازارهای جهانی طلا را تحت تاثیر قرار دهد، اما مهم‌ترین داده، گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا از وضعیت اشتغال‌زایی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ماه جولای است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد