اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آرامش نسبی در بازار جهانی طلا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از آنکه در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شد، بار دیگر اندکی افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه ابتدا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه آینده قرار گرفت و با افت 0.2 درصدی روبرو شد و به کمتر از 1092 دلار در هر اونس رسید. ولی سپس افزایش یافته و به مرز 1096 دلاری رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 5 سال و نیم اخیر قرار دارد. قیمت طلا ماه گذشته نیز به 1077 دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی به شمار می رود.

قیمت این فلز زرد طی ماه جولای حدود 7 درصد کاهش یافت که این میزان کاهش از ژوئن 2013 میلادی بی سابقه بوده است.

صندوق های سرمایه گذاری و مدیران موسسه های بزرگ مالی جهان همچنان نسبت به عملکرد قیمت طلا طی ماه های آینده به شدت نگران هستند. جان پاولسون مدیر یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری جهان تاکید کرده است که قیمت طلا در شرایط کنونی به سطح مناسبی رسیده و اگر این در این سطح تثبیت شود فرصت خوبی برای خرید خواهد بود.

میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه جولای نیز با رشد چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده است. کاهش شدید قیمت طلا طی ماه جولای تاثیر زیادی بر افزایش فروش سکه طلا در این کشور داشته است.

البته تقاضای طلا در بازارهای آسیایی طی هفته گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است که علت اصلی آن انتظار سرمایه گذاران برای کاهش بیشتر قیمت طلا بوده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. مهمترین آمارهای اقتصادی آمریکا در روزهای آینده وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال در ماه جولای خواهد بود.

برپایه گزارش سایت طلا، اگر وضعیت بازار اشتغال آمریکا طی ماه جولای بهبود یافته باشد این مساله موجب تقویت گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد. این مساله می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا تمام شود.

در وضعیت کنونی بعید به نظر می رسد که افزایش تقاضای فیزیکی بتواند تاثیر چندان زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد