اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نگاه استراتژیست «جی‌پی مورگان» به چین، ژاپن و مالزی؛

تاثیرات تغییر نرخ بهره فدرال‌رزرو در سمت دیگر اقیانوس آرام

تای هوی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت دارایی «جی‌پی مورگان» با حضور در شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» درباره اقتصاد، سیاست‌های بانک مرکزی و بازارهای مالی چین، ژاپن و مالزی سخن گفت و تاثیرات تغییر نرخ بهره‌فدرال‌رزرو در سمت دیگر اقیانوس آرام را تحلیل کرد.


تای هوی در گفت‌وگو با بلومبرگ فضای بازار چین را به شدت شکننده توصیف کرد و گفت: مقامات دولتی با اتخاذ تصمیماتی در بازار دخالت می‌کنند؛ اما این تصمیمات با واکنش‌های بسیار محتاطانه و گاه بدبینانه روبرو می‌شود. به نظر من تنها راه مقابله با آن، داده‌های بهتر اقتصادی است که امیدواریم نشانه عملکرد بهتر کارخانجات باشد.

وی گفت: علاوه بر اینکه رشد درآمد در چین به طور جدی کاهش داشته است، در سطح اقتصاد خرد نیز در زمینه‌های سرمایه‌گذاری دارایی ثابت و مصرف شاهد کاهش رشد بوده‌ایم و صادرات نیز چندان خوب نبوده است. اما به عقیده من بعد از کاهش نرخ بهره در اواخر سال گذشته و ادامه آن در سال جاری، باید تا انتهای امسال در بازار ثبات نسبی مشاهده کنیم.

تای هوی ضمن تأکید بر اینکه در برخی زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده، افزود: در حال حاضر این بهبودها آن‌قدر قوی نیست که بتواند فضای منفی و شکننده بازار را بهبود بخشد.

مجری «بلومبرگ» خاطرنشان کرد که به گفته برخی کارشناسان در حال حاضر نگرانی اصلی مردم این است که اگر دولت به طور ناگهانی حمایتش را از بازار برگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

هوی پاسخ داد: این مبحث تنها به اقتصاد مربوط نیست، بلکه مسائل سیاسی نیز در آن دخیل است. اگر نه‌تنها عملکرد دو-سه سال اخیر و آزادسازی بازار سرمایه، بلکه آزادسازی اقتصادی کلی را در نظر بگیریم، درمی‌یابیم دولت چین راه برگشتی ندارد و باید آزادسازی بیشتر انجام دهد اما به طور قطع اقتصاددانانی وجود دارند که اقتصاد دستوری را ترجیح می‌دهند. هرچند بعید می‌دانم اقتصاد دستوری حتی در مورد چین جوابگو باشد.

تای هوی درباره افزایش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا چند ماه آینده که فدرال رزرو به تصمیم نهایی برسد، بازار کم و بیش نوسانات بیشتری را تجربه کند. چرا که اظهارات اخیر فدرال‌رزرو اطلاعات زیادی در اختیارمان قرار نداده و از طرفی با نگاه به بازار سرمایه آمریکا و فصل درآمد، سوددهی بازار نتیجه غافلگیرکننده‌ای است.

در همین حال، به نظر می‌رسد علیرغم تلاش‌های بانک مرکزی ژاپن، هنوز قادر نیست اقتصاد کشورش را سامان ببخشد. هوی در این رابطه تصریح کرد: برنامه تسهیل کمی ژاپن به طور قطع به بازار دارایی کمک کرده است، با دقت در بازار سرمایه و مسکن می‌بینیم که پیشرفت خوبی داشته، اما منفعت به‌دست آمده از این حوزه‌ها به خوبی به عموم منتقل نشده است.

وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری در ژاپن بسیار کم است، افزود: افزایش دستمزدها در ژاپن خوب نبوده است. بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که آیا تسهیل کمی بیشتر مفید خواهد بود؟ به عقیده من «اقتصاد آبه» در راستای رشد اقتصادی کشور باید خلاقانه‌تر عمل کند.

تای هوی در تحلیل و قیاس اقتصاد کشورهای آسیایی، وضعیت کنونی اقتصاد مالزی را نیز چالش‌ برانگیز خواند و در ارتباط با وقایع جاری در مالزی و اینکه بانک مرکزی تصمیم دارد از رینگت، واحد پول کشور حمایت کند، گفت: بسیاری سرمایه‌گذاران، تحت تأثیر سروصداهای فدرال‌رزرو، تمایل دارند بازارهای نوظهوری را انتخاب کنند که بعد از افزایش نرخ بهره و قدرتمندتر شدن دلار، به طور بالقوه آسیب پذیر نباشند.

هوی ادامه داد: اما مالزی به دلیل وابستگی در حوزه کالا و ضعف نسبی در زمینه تولید، خصوصیت‌های لازم برای جذب سرمایه‌ را نداشته و لذا سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در شرایط کنونی، بازارهای نوظهور دیگری را انتخاب کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد